ZWARE NEDERLAAG GRASHOEK

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

14 september 2014 14:30

Adriaans, M.

Grashoek heeft een flinke nederlaag geleden tegen Eli uit Lieshout. Met maar liefs 6-0 kreeg Grashoek ervan langs. De doelpunten vielen mooi verdeeld over beide helften. Grashoek speelde een kansloze wedstrijd nadat Eli in het tweede deel van de eerste helft binnen 15 minuten 3 keer scoorde.

Grashoek wist dat het een moeilijke middag zou worden tegen deze onbekende tegenstander waartegen de geel zwarten nog nooit hadden gespeeld. Toch wist Grashoek de zaken in de eerste deel van de eerste helft nog goed op de rails te houden. Wel was snel duidelijk dat de voorhoede aanzienlijk verzwakt was doordat Grashoek spits Dirk van Lierop afwezig was. De pogingen tot het opzetten van een aanval liepen daardoor te vaak stuk met als gevolg snel balverlies waardoor ELI constant druk op Grashoek kon blijven uitoefen.

Vooral de 2 buitenspelers van Eli waren de mannen die voor gevaar zorgden. Linksbuiten Sem Steenbakkers was behoorlijk ongrijpbaar voor de Grashoek defensie. Hij gaf in de 25e minuut een niet te missen voorzet op rechtsbuiten Bram Donkers die daarmee de scoorde opende. Vijf minuten later kreeg diezelfde Sem Steenbakkers veel te veel vrijheid en kon hij voor de 2e keer op doelman Koen Clephas afgaan die kansloos was op de zuiver inzet van de Eli aanvaller. Bij de 3-0 die in de 40e minuut viel kon Koen in eerste instantie Grashoek nog redden maar de terugvallende bal viel weer voor de voeten van Bram Donkers die daarmee zijn 2e treffer aantekende.

Grashoek wist dat er weinig meer te halen viel en probeerde in de 2e helft de schade te beperken. Ondanks deze ijveren pogingen scoorde Eli al heel snel de 4-0 in de 50e minuut. De assist kwam weer van Sem Steenbakkers die de bal onderschepte op het Grashoekse middenveld. Spits Roel Donkers werd prima door hem bediend en stond oog in oog met Koen Clephas die voor de 4e keer kansloos was.

Aan Grashoek zijde volgende enkele wissels. Helaas een vergeefse poging om de ploeg nog een positieve injectie te geven. Vincent van Roij maakte toch een verdienstelijke invalbeurt voor Roel G. en even later verving Teun Gommans Joep Jansen in de spits. Grashoek kwam echt niet verder dan wat plaagstootjes en aan de andere kant bleef het constant loei gevaarlijk omdat de Eli voorhoede Grashoek veel te snel af was. In de 64e minuut scoorde Eli bij zo’n snelle aanval de 5-0. Wederom was het Roel Donkers die scoorde.

In het laatste kwartier kwam de 15 jarige Freek van Oijen nog in het veld voor Luc Steeghs. Freek hield zich goed staande als linksback tegen de rappe Eli aanvallers. Helaas moest Grashoek  nog wel een keer buigen voor de gastheren. Ditmaal was het Geert Minten die via de paal de 6-0 in kon schieten.

Volgende week moet Grashoek helaas wederom op bezoek in diezelfde Brabantse contreien. Buurtdorp Aarle Rixtel moet nu bezocht worden. AVI is een ploeg die zo snel mogelijk terug wil naar de 4e klasse en daar Grashoek zeker niet in zal sparen.