Tweeklapper tegen koploper Irene

Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Zondag 11 december, de eennalaatste competitiewedstrijd voor de winterstop. En ook deze week weer een lastige tegenstander die op de "gedeelde" eerste plaats te vinden is; Irene 8.

En het zou een lastige worden. Vraag dat maar aan Sjoedje, die het al lastig genoeg had met uit bed komen. Ofja bed? Misschien meer uit de stoel. Hij zat 's avonds namelijk vastgevroren in een stoel buiten de kiet lekker even de binnenkant van zijn ogen te bekijken. Voor de rest wist iedereen wel op tijd te komen, althans daar lijkt het op; mocht dat niet zo zijn, sorry he Sjoedje!

Ook voor onze razende reporter werd het een lastige. Hij moest namelijk met zijn schoonfamilie mee naar de Efteling. Daarom zijn de punten in dit verslag ook vakkundig opgenomen door onze eigen verzorger / materialenman, en vervolgens in elkaar geflanst door mij, zonder ook maar enige kennis van de pot die plaatsvond op de Peelrand!

Gelukkig was het wel dorstig weer. Waar velen een kater hadden en de nodige moeite hadden met de kou, had Jim, zoals wel vaker, weer zin in wat water gekregen. Hij was zelfs zo dorstig dat de eerste bidon onder de warming-up al op was. En ik kan u vertellen, tijdens de wedstrijd wist hij zelfs een recordaantal (3) bidons te legen in zijn eentje!

Maar goed, terug naar voetbal. Grashoek 4 had helaas zoals wel vaker weer eens een valse start. Zo was het Irene dat de toon wist te zetten en in de 5e en 13e minuut al op 0-1 en 0-2 wist te komen. Een uitzichtloos begin.

Maar gelukkig was daar Tymo. Onze nieuwe aanwinst, die trouwens nog niet gescoord heeft, wist in de 19e minuut de 16 in te komen en vakkundig een schwalbe, à la Arjen Robben, te maken. "No era penal" zullen de Tegelse gasten wel gedacht hebben, maar gelukkig wees de scheidsrechter wel naar de stip. Gelukkig voor Jesse zat Brian nog op de bank en moest Bartje aanleggen voor de penalty. Die hij vervolgens zeer netjes in wist te schieten. De aansluitingstreffer was gemaakt; 1-2!

Er kon helaas niet doorgedrukt worden. Irene wist voor de rust maar liefst nog 2 doelpunten te maken en de voorsprong uit te breiden naar 1-4. Grashoek 4 wist nog eenmaal met 4 man op de keeper af te komen, maar Sil moest zich even een kwartier bedenken wat hij met de bal wilde doen. Vervolgens besloot hij niet makkelijk af te leggen, maar recht op de keeper te schieten.

Ook moest Luuk nog even in actie komen na een doorbraak van Irene. Het zou een moment van leven of dood worden; "de bal" of "de enkel". Gelukkig wist hij een "perfecte" tackle te maken en werd de 1-5 voorlopig nog voorkomen.

Na de rust niet veel anders. Joeri viel weliswaar weer eens in bij Grashoek 4, maar zelfs hij kon het tij niet keren.

Gelukkig was er amusement genoeg. Zo schoot Sil weer eens langs de bal voor de goal, wist de vlagger van Irene elk balcontact te analyseren, en maakte Brian zowaar een wereldactie! Hij stuurde zijn tegenstander finaal het bos in met een panna. En geloof mij, die kerel is ondertussen nog steeds de bal aan het zoeken.

Grashoek zette nog wel een aanval op, maar Sil stond nog lekker te kletsen en drinken langs de lijn. Weer niks.

En ja nu hoor ik iedereen denken, missen er niet een aantal tegendoelpunten? Ja, klopt! Irene wist tussen de 69e en 87e minuut de voorsprong van 1-4, naar 1-7 uit te breiden. Hoe of wat dat allemaal gebeurde, daar hebben we het maar niet over...

Vervolgens wist Brian NOG een panna te maken, en werd Bart nog even gevloerd door een mol die opdook uit de grond. Het was het allemaal net niet, zoals u kunt lezen.

Gelukkig was daar Rens. Rens, die wel vaker betrokken is bij doelpuntjes van Grashoek 4 wist ook zijn gram te halen (wie de assist gaf kan ik nergens terug vinden). Het stond 2-7. Helaas wist Irene nog op 2-8 te komen voordat er afgefloten was.

Of vervolgens na de wedstrijd het verdriet nog royaal weggezopen is, dat weet ik niet. Maar bestaat daar bij een team als Grashoek 4 twijfel over? Nee natuurlijk niet, er werden weer de nodige goudgele rakkers genuttigd. Maar, de gedachten staan al bij volgende week, wanneer we het opnemen tegen Panningen 4. Er zal alles aan gedaan moeten worden om die heikneuters in de vrieskou te kunnen verslaan.

Kom vooral kijken!

Eikel van de week; Sjoedje Gommans, gelukkig neet kapot gevroren, maar wel te laat!