Vastelaovessfeer verzaakt wedstrijd tegen Roggel

6088AM
ROGGEL
tel. 0475-493039

13 november, welke dag was het eigenlijk ondertussen? Menig speler van Grashoek 4 had na twee dagen zuipen de ogen wel op standje maandagochtend hangen.

Dat er veel gedronken was was wel duidelijk. Zo zat Sjoedje op de 11e van de 11e in Roermond zo goed in de olie, dat hij op het prinsenbal nergens te bekennen was. Verder zat Jim na 11/11 verloren en alleen in een bushokje te wachten op een lift, en maakte Luuk het op het prinsenbal zo laat en zaat dat hij zondagmorgen in geen heinde en verre te bekennen was.

Zoals u al begrijpt; het perfecte recept om te voetballen! Om 9;30 kon er dan ook (zonder Luuk, daarover later meer) vertrokken worden naar tegenstander van de dag; Roggel 5.

Eenmaal in Roggel; (ondanks alle drank), serieuze gezichten. Roggel 5 stond namelijk op de 8e plaats, één plek onder ons. Een echte zes punten wedstrijd! Door afwezigheid van trainer Piet, die andere verplichtingen had, was het tijdens de warming-up nog even onduidelijk wie er nu wel en niet zouden speler, maar ook dit werd vakkundig opgelost door vervangend hoofdtrainer Jesse.

Na het bekendmaken van de opstelling kon er begonnen worden in Roggel. Onder leiding van de lokale Johan Derksen (wat een magnifieke lokken en baard) werd het balletje aan het rollen gebracht.

En het werd direct heel lastig. Bal na bal werd verspeeld, met gevaarlijke situaties als gevolg.

Zo ook in de 6e minuut. Nadat Jim op het middenveld de bal de verkeerde kant op speelde, kon Roggel in de aanval. Het was Sjoedje (als linksback) die aan de handrem moest trekken. Helaas wel binnen de 16; penalty...

Het was voor de scheidsrechter even zoeken naar de penaltystip, maar er kon aangelegd worden. Job kon de bal nog wel aanraken met zijn hand, maar kon niet voorkomen dat de 1-0 gemaakt werd.

Het zou in de minuten die volgden net zo moeilijk blijven, zelfs ingooien werd moeilijk. Tot vermaak van Brian, die vervolgens even lachend wist te vertellen dat we misschien beter konden gaan korfballen.

Grashoek 4 zou de eerste grote kans in de 27e minuut krijgen. Een lange bal van Bart belande bij Jordi, die vervolgens een steekbal op Sil kon geven. Helaas geen doelpunt.

Oh en voordat u denkt; we zouden meer horen over Luuk, komt dat nog?? Ja juist, Luuk liet nu pas tijdens de wedstrijd iets van zichzelf horen. Hij was ontwaakt uit zijn coma, maar mocht voorlopig echt nog niet in de auto stappen en de fiets naar Roggel pakken was toch iets te veel werk. Geen koeperen helm in actie vandaag.

Het restant van de eerste helft kon Grashoek weliswaar gevaarlijker worden, maar niet tot scoren komen. Wel maakte Job weer bijna een Joppie, stuurde Rick weer eens iemand royaal het bos in, en kraamde Sil een AAAH MAN uit die zelfs Luuk thuis nog kon horen.

Tijd voor rust. Met daarin alle clichés die u kunt bedenken. Er konden gewoon punten gepakt worden, verliezen was onnodig en ga zo nog maar even door.

Gelukkig werd in de tweede helft de draad goed opgepakt. Grashoek was nu de bovenliggende ploeg. Dat leidde dan ook tot een megakans. Jordi kon vrijuit voor de keeper komen, maar wist (misschien door de druk) niet het net maar de keeper te raken.

En Roggel bleek genadeloos. Nadat de keeper het schot had gekeerd kon er gecounterd worden, met als gevolg, de 2-0.

De Grashoekse wil om te winnen was nu wel gebroken. Met als gevolg dat Roggel in de 57e minuut de 3-0, en in de 62e minuut de 4-0 kon maken.

Gelukkig waren daar supersub Jim en Brian om de Grashoekse eer te redden. Een perfecte voorzet van Brian kon krachtig door Jim (die eens een keertje niet hoefde te zeggen; dea haj ik wel gemakt!!) ingekopt worden; 4-1. Brian had weer eens assistje meegepikt, wanneer maakt hij zijn eerste doelpunt?

Helaas kon er niet lang gejuicht worden. Roggel maakte nog geen minuut later in de 71e minuut de 5-1, nadat heel de verdediging werd uitgekapt.

Op een volley van Jim na gebeurde er niet zo veel meer in de wedstrijd. De energie was op bij veel spelers en er werd uitgekeken naar het laatste fluitsignaal. De enige die het nog echt zwaard had was Jesse. Nee die stond niet in het veld, maar moest de flessen water uitdelen. Een nieuwe taak voor onze Flesse Jesse.

Het zou uiteindelijk gelukkig bij 5-1 blijven. De tocht terug naar de Grashoek kon weer ingezet worden. Daar werd het weekend voor velen afgesloten zoals het begonnen was; met een hoop bier (wat ook fungeert als pijnstiller). Volgende week spelen we de inhaalwedstrijd tegen de heikneuters van Panningen 4. Hopelijk kan er dan gestunt worden tegen een van de betere ploegen in onze competitie. Kom vooral kijken!!

Eikel van de week: Luuk Janssen, voor het niet komen opdagen.

Screenshot_20221114-183324_Gallery.jpg