Zaterdagavondcapriolen zorgen voor gestuntel tegen Neer!

Grashoek 4

RKSVN 5 (zon)

Assist: Joeri Rijs
Assist: Joeri Rijs

23 april 2023 11:00

J.A. Cuijpers

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Zondag 23 april (gelukkig geen maandag meer), het is prachtig weer op sportpark de Peelrand, nu het voetbal nog. De tegenstander van vandaag; Neer 5.  De vorige keer werd er nog kansloos met 5-1 verloren, en moest keeper Job zelfs met de ambulance van het sportpark begeleid worden. Zou er wraak genomen kunnen worden tegen de mannen in het oranje?

En waar het de afgelopen twee wedstrijden zeker niet aan de zaterdagavond gelegen kon hebben, was dat deze week even anders. Waar te beginnen...? Dat het goed vertoeven was in Dotje, dat moge duidelijk zijn. Zo was het Tymo die nog even een mooi cadeautje op de stoep voor bij Dotje achterliet, en Brian die na een lange fietstocht even thuis zijn nieuwe plantjes van wat dichterbij wilde inspecteren (het videomateriaal komt vanzelf wel een keer voorbij bij lachen om home videos). U begrijpt wel, het alcoholniveau was eindelijk weer eens goed opgelopen.

Bij aankomst op het sportpark werd duidelijk dat Tymo en Brian niet de enige waren die een leuke avond beleefd hadden. Er liep namelijk nog een heel aantal spelers met een zwoar kupke rond. Gelukkig kon er nog gelachen worden; zo klonk er namelijk "ach, wel gekitst, niet geneukt" over het veld, tot hilariteit van velen. Een van de weinigen die vandaag echt scherp was, was Bart. Hij was vandaag namelijk wel op tijd en had de eikel ook mee weten te nemen. Er moest dus in de wedstrijd gezocht worden naar een nieuwe kandidaat voor de prestigieuze prijs.

Tijd om ten strijde te trekken!

En daarin werd ook in het spel duidelijk dat er goed doorgedronken was. Veel ballen konden niet goed aangespeeld worden, waardoor tegenstander Neer al snel een aantal keren gevaarlijk door kon breken. En dat zorgde ook al snel voor de nodige frustratie, want waar Sil namelijk meestal zijn geduld de eerste 10 minuten goed kan bewaren, klonk nu in de 5e minuut al de eerste AAAAH MAN! Tot grote frustratie van Jan Pieter Frederik op hole 10 op de golfbaan, die had namelijk iets langer rust verwacht.

Neer zou doordrukken. Zo werd Sjoerdje in de 8e minuut even royaal door zijn benen gespeeld, waardoor een voorzet gegeven kon worden. Timo stond vervolgens aan de verkeerde kant van de man te verdedigen, en ja hoor; 0-1. Het zou weer een lastige pot worden.

Gelukkig werd in de minuten die volgenden wel goed stand gehouden. Er kon weliswaar niet gevaarlijk aangevallen worden, maar Neer kon eventjes niet meer scoren.

Ofja Neer? Hoezoe Neer? 2 Vragen van Jim, die even niet meer wist wat er allemaal gaande was. We speelden namelijk toch tegen Roggel? Nee Jim; Sjaen, of beter gezegd, Discobar Toedem ligt toch echt in Near! Maar zeg dat laatste maar vooral niet tegen een Naerse, want dan worden die nog wel eens wat waers...

Helaas kon er niet stand gehouden worden en was het Neer dat in de 26e minuut toch nog op 0-2 kon komen, nadat Luuk achterin de bal niet helemaal goed raakte.

De resterende minuten van de eerste helft gebeurde er niet zo veel spannends. Gelukkig bracht Rick Essev die langs de lijn stond daar wel even verandering in. Zo vroeg Sil om een fles water, gewoon even lekker wat drinken. Maar vervolgens was het net of hij neergeschoten ter aarde viel. Rick gooide namelijk de fles even mooi in zijn twee gouden paaseieren, tot groot vermaak van iedereen op én langs het veld.... Verder miste onze Vevantonie nog even finaal de bal toen hij wilde wegwerken (misschien toch 2 ballen gezien). Zo werd toch duidelijk dat hij toch meer gedronken had dan van te voren zichtbaar was.

Tijd voor rust.

Met nieuwe krachten Brian en Jim kon er met volle moed aan de tweede helft begonnen worden. Die twee zouden toch wel even gaan scoren?

Nou dat niet, maar Grashoek werd wel degelijk wat gevaarlijker. Zo was het Brian die al snel een schot "op doel" (lees cornervlag) wist te lossen, en kon Jordi in de 57e minuut tot het eerste echte schot op doel van de wedstrijd lossen. Neer was gewaarschuwd.

Nu ook Joeri (die nog even met ons mee kwam doen na de pot van 3) ingebracht was, kon er echt aan het offensief begonnen worden. Brian gaf het startschot in de 65e minuut met een mooie actie, die helaas tot niks leidde. Maar in de 67e minuut was daar Joeri, die de bal bij Jordi wist te krijgen; schot, en goal! De aansluitingstreffer was gemaakt; 1-2.

En nog geen minuut later was daar wederom supersub Joeri. Deze keer kon de bal afgelegd worden op Sil, die koel kon afwerken en de gelijkmaker binnen kon schuiven; 2-2! Binnen twee minuten weer op een gelijke stand komen, dat moest Neer toch wel pijn doen?

Nouja, misschien voor heel even dan... In de respectievelijke 70e en 73e minuut was het aan Neer om te scoren. De stand ondertussen; 2-4. Het was duidelijk dat er niet veel meer in zat dan dit.

Daarom werd er langs de kant maar even een andere tactiek verzonnen. Zo moest menig speler van Neer het ontgelden door grappen over de voorgenoemde discobar, en werden er zowaar spullen het veld op gegooid. Helaas konden de spelers niet van de wijs gebracht worden en wilde de scheidsrechter de pot niet staken. Er zou nog zeker 15 minuten geleden moeten worden.

En nog erger, in de 89e minuut werd ook nog de 2-5 binnengeschoven. Helaas tevens ook de eindstand.

De zaterdagavond had volgens vele een grote rol gespeeld in het verlies van Grashoek, maar dat was geen rede om vervolgens niet meer de kantine in te duiken. De nodige goudgele pijnstillers en frituurmientjes zorgden ervoor dat het voor velen alsnog een prachtige middag werd (vooral voor onze Eindhovense supporters). Aankomende zondag spelen we Roggel 5, hopelijk zit er dan meer in het vat!

Eikel vd week; Tymo, voor het slechte spel

Screenshot_20230424_150830_Gallery.jpg