"Vevantonie" stelt vat bier veilig in kraker tegen Meijol!

RKMSV 5 (zon)

Timo Teeuwen (corner)

5 maart 2023 11:00

GJ Pijnenburg

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Zondag 5 maart, na twee weken rust, was het eindelijk tijd om weer een potje te ballen. En de inzet van deze week was hoog; maar liefst 3 vaten bier! Bij gelijkspel of een overwinning zouden er drie wedstrijden op rij punten gepakt zijn, dat betekent dus bier! Verder stonden er nog 2 vaten op een doelpunt van Brian, zou hij vandaag zijn slag kunnen slaan?

Onze tegenstander van de dag was dit weekend niemand anders dan Meijel 5. In de moeizame uitwedstrijd kon nog met 0-1 gewonnen worden. Zou er vandaag weer gestunt kunnen worden tegen de nummer laatst?

Voordat er gevoetbald werd, eerst een samenvatting van de zaterdagavond; ook heel belangrijk. Menig speler was weer ergens in de kroeg of op een feestje te vinden. Maar, in de Heuf, daar ging het echt los; tussen de Hollandse Toppers. Met meer liters tattoo-inkt dan in de gemiddelde tattooshop,  kilo's aan goud om de nek en kekke blousjes was het weer een avond vol bier, gevechten (zelfs Job had aangegeven; hier wil je niet vechten, dat winnen we nooit) en kampmuziek. Zou iedereen weer 100% kunnen geven?

Het moraal was in ieder geval wel hoog. Tijdens de warming-up werd nog gegrapt; wordt er vandaag met 9, of 10-0 gewonnen? Trainer Piet van Gaal was gelukkig wat serieuzer tijden het bekendmaken van de opstelling. "Blijf eerst maar eens alert voordat we weer de 0-1 om de oren hebben hangen!"

Tijd om te beginnen!

Gelukkig was er goed geluisterd in het kleedlokaal. Er werd namelijk best sterk begonnen. Grashoek gaf namelijk geen enkele kans weg in de eerste 30 minuten en kon een aantal keren een potentieel gevaarlijke aanval opzetten.

En in de 31e minuut was daar onze eigen Vevantonie met zijn eerste doelpunt van het seizoen. Een corner van Jordi kon door Timo worden ingekopt; 1-0! Het harde werken van de thuisploeg werd beloond met een doelpunt. En die Timo, die was nog niet klaar met Meijel! In de 37e minuut wist hij op het doel af te sprinten, en een schot te lossen. Maar, helaas, de bal ging rakelings langs de paal af. Voorlopig zou de 1-0 moeten voldoen, want het was namelijk tijd voor rust.

Wat daarin gezegd is, weet ik helaas niet. 2 Broodjes bami hadden namelijk even voorhang op de barre zondagmorgen. Maar ik weet zeker dat Piet van Gaal, Jesse Guardiola, en Gerard Ferguson het team op het hart drukten dit vol te houden.

Helaas was dit op het veld anders. Zoals Luuk, die nog op de bank te vinden was, al aangaf; "er mist pit in het spel!" Toptrainert Jesse (bij deze) deelde die mening, en bracht daarom Luuk en Tom het veld in.

Meijel wist nu steeds aanvallender te spelen. Dat leidde er in de 60e minuut dan ook tot een reuzekans op de gelijkmaker. Gelukkig voor Grashoek had de Meijelse spits wat last van plankenkoorts. De druk werd hem te hoog, waardoor hij miste.

Tijd voor Luuk om eens wat "pit" te brengen. Lekker je tegenstander laten weten dat je er nog altijd bent! En dat deed Luuk dan ook door een mooie bodycheck te geven!

Helaas was het niet genoeg om het team terug op de been te brengen. Het was, net zoals in de uitwedstrijd, weer dweilen met de kraan open. Meijel wist namelijk kans na kans te creëren. Gelukkig had Job vandaag zijn ogen scherp afgesteld. Bal na bal kon gekeerd worden door Jubske. Zelfs toen Damian (die net zoals Mick ons weer eens met veel plezier uithielp vanuit het 3e) de bal totaal verkeerde raakte, wist Job hem (onbewust) te stoppen met zijn hoofd, en vervolgens ook nog de rebound half beduusd te keren. Volgende keer gewoon toch die butsmuts op zetten!

De frustraties begonnen nu toch wel echt op te lopen aan de Meijelse kant van het veld. Zo werden er steeds meer vervelende overtredinkjes gemaakt en begon de trainer steeds meer te klagen over de arbitrage. Maarja, eerlijk is eerlijk; diezelfde trainer floot in Meijel de hele wedstrijd kapot, met wie weet hoeveel minuten extra tijd om Meijel nog wat kansen te kunnen geven. U leest het goed, de trainer van het team floot een eigen wedstrijd...

Maar goed, ook de frustraties bereikte de Grashoekse kant. Zo stoorde Tom zich zo erg aan zijn tegenstander dat hij besloot om even van achter uit te halen. Hij moest het bekopen met een gele kaart.

De laatste 5 minuten werden dus extra spannend. Gelukkig kon er ook met 10 spelers stand gehouden worden. Eindstand; 1-0. Meijel was er misschien op de zaterdagavond met wat punten vandoor gegaan, maar Grashoek pakte op de zondag de volle mep!

Nu het vat bier door Timo (en Job) was veiliggesteld konden er weer heerlijke pilsje in de kantine gedronken worden. De Meijelse delegatie was gek genoeg snel naar huis, "die waren voor de wedstrijd langer in de kantine dan erna" klonk. En de dag werd alleen nog maar beter, zo wist het eerste ook nog even te winnen van Beringe, dat doet een Grashoeks hart altijd goed! Er kan nu fijn uitgekeken naar het opdrinken van het vat bier, maar ook naar de wedstrijd van komende week tegen helden!

Tot dan!

Eikel vd week: Tom, voor het krijgen van de gele kaart.

Screenshot_20230306_200631_Gallery.jpg