"De Wei in" tegen Baarlo

Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Zondag 6 november. Ut waas 11 oor in Grashook, tied um van lear te goan.

Althans dat wist Jack Poels de avond van tevoren ons even mee te geven. U kunt het al raden, we waren bijna allemaal weer aanwezig bij het feestje van het jaar; het slotconcert van Rowwen Hèze. En dan hoor ik u al denken; "die jongens waren natuurlijk allemaal geen zak waard, dat wordt een hopeloze pot van een stelletje smurven op de zondag".

Nou, dan zal ik u er even aan herinneren dat er sinds 2017 GEEN enkele wedstrijd na het slotconcert verloren is! In 2018 werd er nog met 3-2 van Panningen gewonnen, in 2019 nog met 1-0 van Liessel (met die paarse smurf op het veld) en in 2021 werd nog met 3-2 van Reuver 5 gewonnen. Zou dit een wedstrijd om snel te "Vergeate" worden of konden we deze "Zondag in het zuiden" gaan "Dansen"?

Tegenstander van de dag; Baarlo 5, was gelukkig geen onbekende. In de beker werd er namelijk nog 1-4 van hetzelfde team verloren. Tijd voor revanche.

Een ding was zeker, er moest potverdikkeme vroeg aangetreden worden. Niks 10.15, nee 9.45 aanwezig, want er moest namelijk een teamfoto gemaakt worden in de nieuwe tenue's (er gaat ergens ook een mooie teamfoto van de zaterdagavond rond). Echt "Te Vroeg Um Te Vertelle". Vraag dat maar aan Sil. Die zei zaterdagavond nog even verstandig; Het enige wat ik kan doen is proberen om op tijd te komen, voor de rest verwacht er maar geen flikker van.

En zoals iedereen al aan voelde komen. Inderdaad, Sil kwam een dikke 20 minuten te laat. Maar goed dat er ook nog andere verhalen waren om over te lachen. Zo moest een speler 's avonds nog even een container op zoeken om zijn maag te legen, kwam Brian met zijn nieuwe mooie roeien coupe aangezet en gaat er een verhaal rond dat iemand de wc niet meer wist te vinden...

Maar goed, buiten de kleine katertjes hier en daar was het na een goede warming-up toch tijd om "Voorwaartsch" te gaan!

Na het eerste fluitsignaal kon er al snel gelachen worden. Onze eigen koeperen helm Luuk was namelijk nog een beetje duizelig van alle moshpits en wist vakkundig langs de bal af te trappen.

Helaas kon er niet lang gelachen worden. Baarlo wist in de 7e minuut al op 0-1 te komen. Er zou weer achter de feiten aangelopen moeten worden. En daar was ook trainer Jesse zich bewust van, hij schreeuwde namelijk heel wat af. Maar, of daar op het veld ook wat van te horen is geweest... Veel meer dan wat gepiep en gekraak kwam er namelijk niet vanaf.

Het was nu tijd voor Grashoek om aan te zetten. Zo was het in de 13e minuut al tijd voor de eerste AAAAH MAN, en kregen we de eerste echte kans niet veel later in de 15e minuut. Ook Rick van Esseveldt, die weer eens een heel aantal minuten maakte was weer on fire met een mooie panna.

Het spel ging vervolgens even op en neer, maar in de 28e minuut moest dan daar toch de gelijkmaker zijn. Jim "ik haj dea wel gemakt" Van Oijen kreeg namelijk de bal voor een doel zonder keeper. Helaas schoot Jim de bal toch echt te ver "Nar Baove" zo het vangnet in.

Gelukkig was daar stormram Sil, hij wist zichzelf in de 32e minuut los te krijgen van zijn tegenstander en de 16 in te komen. En dat trok zijn tegen stander niet. "De lamp ging oet" en boem een penalty! Bart mocht aanleggen, en wist zo vakkundig de 1-1 in het net te leggen!

Grashoek zou nog een aantal keren voor rust gevaarlijk zijn, maar het leidde helaas niet tot nog een doelpunt. Tijd voor thee!

En na die thee helaas een ander verhaal. Grashoek kon niet meer tot aanvallen komen. Het was nu aan de verdedigers om de Baarlose aanvallen tegen te houden en de rust in de ploeg te houden. En eerlijk is eerlijk, alle verdedigers speelden tot nu toe een erg goede pot! Ook keeper Job moest nog even meehelpen met verdedigen, en zoals hij wel vaker doet de laatste tijd, toverde hij een mooie beenveeg uit zijn hoge hoed en zaagde mooi even een aanvaller de poten af (of raakte hij wel de bal?).

Het mocht helaas niet zo zijn. Baarlo bleef gevaarlijk en kon in de 78e minuut de 1-2 in het net te leggen. Blijkbaar hadden ze toch wel water zenuwen, er werd namelijk gejuicht alsof de Champions League gewonnen was. Het mocht niet zo zijn vandaag, er werd verloren, en dat na Rowwen Heze.

Gelukkig stond de tap nog open, met een gerust hart was het  "Bestel Mar" wat lekker goud "Leidingwater". Een domper vandaag voor velen, gelukkig kon ook voor andere na de vele pilsjes en de overwinning van PSV de pijn weer wat verzacht worden.

Eikel van de week: Sil, vol met stift en 20 minuten te laat. Gelukkig had hij het zelf al voorspeld!
Helper van de week Bart: Speelde een goede pot als vervanger voor Roel als laatste man!

Screenshot_20221107-180357_Gallery.jpg