Circus Renz trekt door Grashoek; knotsgekke ochtend tegen Bevo!

BEVO 4 (zon)

29 januari 2023 11:00

B. van Berlo

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Zondag 29 januari; het is alweer even geleden dat we een potje gebald hebben. 11 december om precies te zijn. Maar, ik kan u vertellen, we zijn weer terug, en hoe! Wat een ochtend was dit...

We zullen maar eens bij het eerste obstakel beginnen, zaterdagavond. Voor vele een zware avond. zo kon Sil na een zware avond in Arnhem zijn ogen niet meer openhouden in de bus en was Jim (die verkleed was als kapitein) er op de foute party heilig van overtuigd dat hij morgen als captain het veld zou kunnen betreden. Kun je nagaan hoeveel die twee wel niet gezopen hadden.

En dan die zondagmorgen. Het veld was om 9 uur al goedgekeurd, niks aan de hand gewoon voetballen! Maaaaaar bij nadere inspectie met warmlopen bleek het nog harder te zijn dan het gemiddelde kupke dat erover huppelde. Zouden we eigenlijk wel moeten voetballen? was de vraag die 10 minuten voor het aanvangen van de wedstrijd klonk.

Na verdere inspectie bleek het tweede veld niet goed genoeg te zijn om te voetballen. Dan maar op het hoofdveld? Wilde Beringe eigenlijk wel voetballen? Waar was onze vlagger eigenlijk? Allemaal ietwat frustrerende vragen, zo frustrerend dat de Beringse keeper voor zichzelf besloten had maar alvast te gaan douchen.

Pech voor hem, want er werd besloten toch een balletje te gaan trappen!

Maar, toen deed de volgende vraag zich op. Waar was de scheidsrechter eigenlijk? We zullen het nooit weten. Gelukkig kon er gerekend worden op een andere vrijwilliger. Die moest echter wel nog even zijn kleren thuis halen, en we waren al 20 minuten te laat ondertussen... Gelukkig was daar die ene geniale ingeving; dan laten we Job toch even lekker fluiten totdat zijn vervanger klaar is!

Ondertussen zou je zeggen dat het wel klaar zou zijn met het gezeik. Oh nee hoor! Vlak voordat Job besloot het startsignaal te geven bleek Bartje kwijt te zijn. Die zat natuurlijk weer op zijn keramische troon en moest hij vervolgens ook nog een shirtje gaan zoeken. Daarna kon er dan eindelijk begonnen worden!

Helaas was het begin een beetje gezapig, niet iedereen was helemaal wakker waardoor Beringe in de 12 minuut op 0-1 kon komen. Het was niet zo dat Beringe ook beter was, nee in tegendeel, ze konden alleen bij het doel komen door Grashoekse incompetentie.

Vervolgens was het tijd voor de eerste wissel! Scheidsrechter Job is weer een functie op LinkedIn rijker en kon vervangen worden door Cendy van Ophoven, die vanaf nu de wedstrijd zou leiden. Alhoewel, dat ging natuurlijk ook niet helemaal goed, hij had namelijk zijn leesbril nog op, en ja dan kun je ook niet echt beoordelen welke Beringse er als eerste van het veld afgestuurd moet worden.

In het restant van de eerste helft werd het wel duidelijk dat er echt niet verloren hoefde te worden (ondertussen een echt Grashoek 4 cliché!). Beringe kon geen kansen meer creëren, en Grashoek kon een aantal keren gevaarlijk voor het doel komen, maar tot een doelpunt kon het niet komen.

Tijd voor rust dus!

Daarin werd duidelijk dat er in de tweede helft 111% procent gegeven zou moeten worden. Wie weet was er dan nog wel wat mogelijk! En dat gebeurde zeker, er werd vol gas gegeven en voor elke meter geknokt. Tot frustraties van sommige spelers, want er werd misschien af en toe wat snel gefloten, t zijn maar Berginse he scheidsie!

Het leidde er dan ook toe dat bij Robin (die samen met Sjoerd Rijs vanuit 2 was overgevlogen, waarover later meer) even de stoppen doorsloegen. Hij floetpe er vervolgens een woord uit wat AB-SO-LUUT niet door de beugel kan! Volgens hem was de scheids namelijk maar een pannenkoek, en dat soort gedrag wordt dan ook niet getolereerd Robin! die man doet ook maar zijn best!! Tymo wilde hem nog even bijvallen als echt vechthaantje dat hij is, maar kon gelukkig tegengehouden worden. Nadat uitgelegd was dat de scheids toch echt geen pannenkoek was mocht Robin voor 10 minuten (ofja 4) zijn trek in een pannenkoek op het bankje verbijten.

Gelukkig voor Grashoek kreeg Beringe nog geen minuut later ook een gele prent getoond na een schandalige zaag. Voor nu dus even 10 tegen 10.

U hoort het wel, één groot circus op de zondagmorgen.

In de 80e minuut sloeg helaas het noodlot toe. Nadat Grashoek juist de afgelopen minuten steeds sterker en gevaarlijker werd, was het Beringe dat de 0-2 kon intikken. Het drama was wel compleet. Of kon er nog wat gebeuren?

Dat kon zeker! Want nog geen 1 minuut later in de 81e minuut kon Sjoerdje een rebound van buiten de 16 zo het netje in werken. Waar hij als spits moeite heeft met scoren kan hij nu ineens als rechtsback een prachtig doelpunt maken! 1-2.

En er zouden nog een aantal grote kansen komen. En dat is dus waar Sjoerd Rijs in dit hele verhaal voorkomt. Eindelijk, na al die weken te moeten horen dat hij niet in Grashoek 4 mag voetballen mocht hij eindelijk zijn debuut maken. Zou hij nu hij eindelijk ontketend is belangrijk kunnen zijn voor ons?

Het antwoord daarop; nee! Hij wist in de 87e minuut een niet te missen intikker zo over het doel in te werken, best een prestatie! Zelfs een ouderwetste zaag zat er niet in voor hem vandaag. Zo blijkt maar weer, de druk in Grashoek 4 is immens (sorry Sjoerd :))

Het circus was ten einde gekomen zoals het begonnen was; knotsknettergek. Er werd helaas met 1-2 verloren, Beringe is nog steeds een klotedorp, maar het lachen maakte veel goed. Het was tijd om de kater weer weg te drinken in de kantine, waar de goudgele rakkers dan na lange afwezigheid weer eens rijkelijk vloeide. En met het nieuws dat de Prins & Aod prinse de finale van het LVK behaald hadden kon de dag toch nog goed afgesloten worden!

We zien jullie graag volgende week weer wanneer we het opnemen tegen MVC 5!

Eikel vd week; De Club, dat moge duidelijk zijn in dit hele debakel met velden en scheidsrechters!

Screenshot_20230130_185323_Gallery1.jpg