Alles "net neet" tegen Egchel 2

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Zondag 23 oktober. Alweer tijd voor de vierde wedstrijd van het nieuwe seizoen. Met deze keer op het programma; Egchel 2, een combinatie van het vierde (waar we vorig seizoen nog tegen speelden) en het tweede. Zou, na het verlies van vorige week, de draad weer opgepakt kunnen worden?

Het zou een lastige opgave worden. Egchel had namelijk net zoals Grashoek ook 6 punten weten te verzamelen, én daarbovenop wel weten te winnen van Helden. Daarbovenop zat het Grashoek op deze ochtend ook echt niet mee.

Zo ontbrak om 10.15 namelijk het gezicht van Jim. De sterspeler die tegen Meijel nog een wondergoal wist te maken had zich weer eens ouderwets verslapen. Zo blijkt maar weer, de zaterdagavond kan zelfs de allergrootste zoepers vellen! Jim was gelukkig na een magere 25 minuten voetballen later aanwezig op het voetbalveld...

Wat misschien nog erger was, was dat Rik een schoen wist te vergeten. U hoort het goed, hij was niet gewoon zijn schoenen vergeten, maar maar één schoen. Vervolgens toen de warming-up al even onderweg was viel keeper Job nog even verkeerd en was het maar afwachten of hij onder de lat zou kunnen beginnen.

Wat gelukkig wel weer meezat was dat Kenny, Joep, Randy, Jim en Luka van twee overgevlogen waren om het vierde te komen helpen. Mannen die gaande de wedstrijd steeds belangrijker werden! En gelukkig bleek na de warming-up ook nog eens dat Job gelukkig wel onder de lat zou kunnen beginnen.

Het was nu dan ook tijd om te beginnen!

En het duurde niet lang voordat het ongeluk Grashoek 4 weer had getroffen. Brian greep na een botsing ineens naar zijn schouder. Uit, en vervolgens weer in de kom. Het zit ook niet mee voor Brian. En ook alweer een geblesseerde speler er bij.

Het helpen van Brian duurde even, maar toen het spel weer hervat kon worden, werd duidelijk; dit wordt geen makkelijke. Zowel Grashoek als Egchel wisten elkaars helft een heel aantal keren te vinden. Helaas ontbrak het de Grashoekse ploeg aan de zuiver passing, waardoor echte gevaarlijke kansen uitbleven. Het zou zomaar 2 kanten op kunnen vallen.

En dat gebeurde ook. In de 23e minuut wist Joep Janssen zich vrij te spelen op de linkerflank, een scherpe voorzet te geven, ennnnn GOAL! De voorzet werd vakkundig door de Egchelse keeper niet uit, maar in de goal gewerkt! 1-0 voor Grashoek.

Egchel begon zich dan ook te ergeren. Tot groot vermaak van iedereen op de Grashoekse bank. En daar nog meer vermaak, zo wist Jelle even lekker rustig aan te komen zetten met maar liefst 4 tostis! Lekker ontbijtje wel. Gelukkig voor Job van Mullekom kon hij er wel eentje missen.

Het was nu aan Egchel om aan te zetten. En dat leidde ook tot een aantal gevaarlijke kansen. Zo wist het doel een aantal keren rakelings gemist te worden, en werd het aluminium nog aan het trillen gebracht door een schot op de lat. En helaas nog een nieuwe blessure aan de Grashoekse kant, met nu Luka die het veld weer moest verlaten.

Tot groot genoegen van iedereen (behalve Egchel dan) werd het net niet gevonden. Het was tijd voor rust.

Na de rust in de tweede helft veel van hetzelfde. De bal rolde beide kanten op, maar door gebrek aan goede passing kon Grashoek niet tot gevaarlijke kansen komen.

In de 75e minuut weer wat geluk. Het aluminium moest Grashoek weer even redden, deze keer werd de paal geraakt... Maar ook Egchel had geluk; nog geen twee minuten laten wist ook Tim de paal te raken aan de andere kant. Zou er stand gehouden kunnen worden tegen een steeds gevaarlijker wordend Egchel?

Helaas niet. In de 82e minuut, na een doorbraak van Egchel en een (ogenschijnlijke) overtreding op Rik, wist Egchel de 1-1 achter Job neer te leggen. Was het pure pech of gewoonweg een overtreding? We zullen het nooit weten.

Ondertussen verstreken de laatste minuten. Jelle had nog een invalbeurt gemaakt, Jim had vier bidons water opgedronken, en het laatste fluitsignaal klonk. Eindstand; 1-1.

Weer een puntje voor Grashoek 4 er bij. Misschien had er meer ingezeten, maar het had ook zeker andersom geweest kunnen zijn. Na 4 wedstrijden zijn we nog steeds op de vierde plek te vinden. Helemaal niet slecht! Onder het genot van een paar goudgele pretcilinders kon er toch nog gelachen worden!

Eikel van de week; Rik Teeuwen, voor het vergeten van één voetbalschoen.

En we hebben een primeur; misschien hebben we volgende week nog een extra prijs! Luuk opperde het idee om nog een prijs toe te voegen. De helper van de week! Deze speler krijgt dan een setje bretels om, wie weet ziet u volgende week wel iemand wat onbeholpen zo rondlopen. Dan meer, wanneer we de heikneuters van Panningen 4 treffen. Tot dan!

20221023_131458.jpg