"Het piept en het kraakt tegen Egchel!"

Egchel 2

Grashoek 4

Tymo Janssen (penalty)

12 februari 2023 11:30

W. Oomen

Sportpark De Wietel
Emmastraat 50
5981BP
PANNINGEN
tel. 077-3071007

Zondag 12 februari, het is weer zondag, en dat betekent maar één ding; weer de wei in! Zou er na de overwinning van vorige week tegen Maasbree, weer punten gepakt kunnen worden tegen tegenstander van vandaag; Egchel?

Het zou een moeilijke pot worden waarin er hard om de punten gestreden werd. En gelukkig voor Egchel maken we het onszelf altijd nog net wat moeilijker dan misschien nodig zou zijn! Na een avondje flink doorzakken arriveerde menig speler namelijk nog dronken bij Leanzo... Van golfen in een pub, handjes geven op de Beringse receptie, en rampeneren in Eindhoven, niets was te gek op de zaterdagavond.

Maaar dat zou gelukkig geen parten spelen volgens sommigen. Zo gaf Sil aan dat het allemaal wel meeviel en hij zelfs 120% zou kunnen gaan geven, en wist Jim 200% zeker dat hij 'm weer zou gaan maken. Jammer genoeg voor Jim zou een plaats op de bank voor nu moeten voldoen.

Na een minuut stilte voor alle slachtoffers in Turkije en Syrië was het tijd om te beginnen. Zou er vandaag wat te halen vallen in Egchel?

Het antwoord daarop; niet echt. Egchel begon namelijk een stuk beter aan de wedstrijd. Het was vooral achteruit voetballen voor Grashoek. Daarbij speelde keeper Job vandaag een cruciale rol. Hij verrichte in de 16e minuut namelijk al de eerste belangrijke redding van de dag. De 1-0 werd zo dan ook vakkundig voorkomen.

Vervolgens kon ook Grashoek even gaan aanvallen, dat leidde dan ook tot het eerste gevaarlijke schot van Grashoek door Robin in de 24e minuut. Maar, door de slappe passing en communicatie kon het tot verder tot weinig komen.

Er werd nog even stand gehouden, maar in de 30e minuut kon de 1-0 dan toch niet meer gekeerd worden. Na een scrimmage achterin kon Egchel binnenwerken. Één positief ding; het had nu geen 20 seconden geduurd voordat we op achterstand kwamen!

En daarbij bleef het niet. In de 41e minuut kon Egchel na een aanval van Grashoek counteren en de 2-0 alweer binnenleggen. Job voelde de bal over zijn haren gaan, had hij de butsmuts maar op gehad! Egchel was veel sterker, tot grote frustratie van Timo "Vevantonie" Teeuwen, die, waar hij normaal vrij rustig blijft, luidkeels van zich liet horen. Het wordt toch godverdomme niet weer zo'n dag!?

Na de rust was het tijd om het tij te keren! Jim en Brian weer het veld in, dat moet toch wel een doelpuntenfestijn worden?

Nou deze week weer een keertje niet. Geen Jimnaldo deze keer, maar gewoon weer Betonnie, die na 15 minuten alweer uitviel met een beenblessure. Volgende keer lukt t weer Jimbo! Het spel was nu dan wel gewoon prima. Er werd goed uitverdedigd, druk gezet, gepasst, en er kon soms zelfs een aanval opgezet worden.

Helaas was Jim niet de enige die uit zou vallen vandaag. Bij een Egchelse aanval moest Bart alles geven om bij de bal te komen. Het was dan ook niet de bal die het schot opving, maar de enkel van Bart. Met een vrouwelijk gilletje dat deed denken aan Tymo zijn schwalbes ging hij huilend naar de grond toe. Nadat hij het veld afgedragen werd, maakte een enorm gezwollen enkel duidelijk dat dit wel eens ernstig kon zijn. (Bartje kon gelukkig 's middags wel een lekker biertje op de bank drinken. En na foto's bij de dokter wordt uitgegaan van een zware kneuzing, geen breuk. Beterschap bartje!)

Gelukkig had Bart nog een beetje humor over. Hij had volgens hemzelf "heldhaftig" de 3-0 weten te voorkomen, het was het tijd om terug te slaan!

En dat lukte in de 65e minuut al. Zo was het Brian die weer eens voor het doel wist te komen. Hij legde de bal vervolgens zo pal voor Sil zijn voeten, die koel kon binnenschieten. De aansluitingstreffer was gemaakt; 2-1. Iedereen rook bloed, het was duidelijk dat er meer in het vat zat.

Het bleef spannend in de minuten die volgden, maar dankzij Job op doel kon Egchel niet verder uitlopen. De hoop die daaruit voorkwam, deed leven. Grashoek bleef namelijk hard werken.

En dat harde werken werd in de 89e minuut dan ook beloond. Sil wist zichzelf de 16 in te werken, waar hij vervolgens schandalig onderuit geschoffeld werd; Penalty!! (De 3 penalty's die Egchel had kunnen krijgen door handsballen en slechte tackles achterin bij ons laten we even achterwegen...)

Langs de kant werd nog geroepen om Brian, maar daar was het belang te groot voor. Tymo zou deze keer moeten aanleggen. En die schoot tot geluk van vele koelbloedig binnen; 2-2! Ik kan niet meer zeggen dan dat het maximale uit de wedstrijd gehaald was!

Wederom een puntje gepakt tegen Egchel, waardoor ons totaal nu op 11 punten komt. Vorig seizoen is al overtroffen en we zijn er nog lange niet!

De middag kon door sommigen weer lekker vervolgd worden onder het genot van een koud pilsje. En daar werd ook al het volgende besproken; weten we de volgende wedstrijd tegen Meijel te winnen, dan hebben we drie wedstrijden op rij punten gepakt, en dat betekent; een vat bier! Laten we hopen dat de druk dan niet te groot is en er gewoon weer gewonnen kan worden, tot dan!

Eikel van de week; Bartje, voor het lekkere gilletje!