Grashoek 4 komt thuis van "koude kermis" in Kessel

5995PH
KESSEL LB
tel. 077-4621833

4 December alweer; Sinterklaas is nog even in het land, kerstmis komt eraan, en nog 3 wedstrijden te spelen voor de winterstop! Vandaag een lastige op het programma; koploper Kessel 3!

Maar eerst moest ook de zaterdag weer overleefd worden, en dat zou geen makkelijke worden. Eerst zou er om 16.00 gekeken worden hoe Nederland vakkundig de VS aan de kant zette, en vervolgens zou de avond tot in de late uurtjes vervolgd worden op een feestje in Dok6. En ik kan u mededelen, dat na een (privé) optreden van Patje Pilot, een schermutseling in de pizzaria, en een optreden van Beppie Kraft later (althans er wordt verteld dat ze op het podium heeft gestaan, misschien overheen gekeken), was menig speler verzekerd van een kater op de zondagochtend.

Desondanks van alle katers was gelukkig iedereen wel weer eens op tijd vandaag. Echter, toen in Kessel duidelijk werd dat een speler van Grashoek 3 niet was komen opdagen, moest Jelle nog even uit bed gebeld worden. Gelukkig was hij de beroerdste niet en speelde hij maar al te graag weer eens met ons mee. Als beloning voor 3 wedstrijden in het Vierde, mag hij nu dan ook mee op teamweekend!

Bart probeerde voor de wedstrijd Brian nog even te promoveren tot aanvoerder, maar daar maakte trainers Jesse en Gerard snel een einde aan door Brian te promoveren tot......... bankzitter...

In de kou kon nu dan ook begonnen worden. En er werd erg goed begonnen! Grashoek speelde het balletje lekker rond, kon een paar keer goed combineren en wist zelfs een enkele keer goed voor de goal te komen.

Het was niet zo dat Kessel er niet aan te pas kwam, maar voor een wedstrijd tegen de koploper was ons spel erg goed! Gelukkig voor Kessel moest Timo binnen de 16 even aan de handrem trekken en wist de scheidsrechter (misschien iets wat te makkelijk?) een penalty te geven. Keeper Tom, die Job moest vervangen omdat hij nog wat hersenpudding heeft, wist wel de goede kant op te duiken, maar kon de bal niet stoppen. 1-0 voor Kessel.

Snel werd duidelijk hoe moeilijk Kessel het eigenlijk had. Nadat iedereen in het veld en op de bank elkaar al had uitgemaakt voor alles en nog wat, moest nu ook de vlagger het ontgelden. Ja inderdaad, de vlagger. Ze hadden het niet makkelijk.

Verder nog een speciaal moment! Sjoedje wist deze wedstrijd zowaar een tegenstander te pijnigen. Waar Sjoedje soms snel slachtoffer is van fysiek geweld op het veld, liet hij nu even de tegenstander weten dat hij niet aanwezig was om warme broodjes te bakken!

Helaas was de verdediging in de 41e minuut iets te veel met het hoofd al in de rust. En van dat momentje onoplettendheid maakte Kessel dan ook gebruik om op 2-0 te komen.

En in die rust werd niet veel gezegd, de cliche's waren allemaal wel even duidelijk. Gewoon proberen te blijven voetballen en misschien gebeurt er nog wel wat leuks.

In de tweede helft niet veel geks in de eerste minuten. Echter, vervolgens sloeg het noodlot werderom toe en bleek maar weer hoe gevaarlijk het is om keeper bij Grashoek 4 te zijn. Nadat vorige week Job uitviel, moest nu Tom het ontgelden, die door een enkelblessure het veld moest verlaten.

Wie gaat er dan op goal? Timo? Sil? Nee! Jordi zou zijn debuut op doel maken bij Grashoek 4!

En voor iemand die normaal midmid staat ging het helemaal niet slecht. Een enkele keer werd de bal gemist, of de bal vakkundig langs het doel gekeken. Maar, met behulp van de verdediging werd er gewoon stand gehouden.

Tot de 66e minuut. Kessel wist op 3-0 te komen. De moed was wel een beetje op. Ballen kwamen niet meer goed aan, aanvallen was niet meer aan de orde, en verdedigen werd nu de hoofdprioriteit. In de 87e minuut wist Kessel dan nog op 4-0 te komen, maar de schade was echt wel beperkt gebleven tegen de koploper.

Een kleine domper dat er verloren was, maar het spel was met vlagen gewoon goed! De middag kon weer vervolgd worden (als was de opkomst volgens sommigen wat matig) met een aantal goudgele pretcilinders. Volgende week krijgen we een nieuwe kans om te winnen, maar dan tegen tweede plek; Irene 8!

Eikel van de week; ?

IMG-20221204-WA0004.jpg