Knap herstel in 2e helft

6085AM
HORN
tel. 0475-582233

Vandaag een echter degradatiekraker in Horn, we mochten aantreden tegen de plaatselijke reserves die nog puntloos onderaan stonden. Vooraf in bespreking al duidelijk gemaakt dat van onderschatting geen sprake mocht zijn, want in deze klasse kan iedereen van elkaar winnen maar ook van elkaar verliezen. De krachtsverschillen zijn minimaal. De eerste helft begon men desondanks veel te slap. Geen eigen initiatief en alleen maar achter de tegenstander aanlopen. Na 20 minuten kreeg men dan ook de rekening gepresenteerd. Een lichte overtreding in de eigen 16 en pingel tegen. Joep zat er wel nog goed bij maar toch de verdiende 1-0 voorsprong voor Horn. Kort erna toch nog een grote kans voor Wouter F maar helaas voor een leeg doel lukte het hem niet om de bal vanaf 18 meter tegen het netje te schuiven en schoot onbeheerst ruim naast. Na 35 minuten, dus al vroeg ik de wedstrijd 2 wissels, om proberen zo de manschappen wakker te schudden. Het ging iets beter tot aan de rust maar Horn bleef de bovenliggende partij. In de rust een duidelijk verhaal van de leider(s). Meer beleving,  meer inzet, meer durf om zelf te voerballen, dat was wat er aan scheelde en beter moest. Gelijkspel was niet voldoende. De 2e helft moest er vol voor de winst gegaan worden. Door kleine omzettingen in de as en iets meer risico te nemen proberen de druk op te voeren en zo tot het creeren van kansen te geraken. Al gelijk vanaf het fluitsignaal voor de tweede 45 minuten was de wil er opeens wel om te voetballen en nu dwong men de tegenstander naar achter en kreeg met ook enkel kleine kansen maar helaas nog zonder resultaat. IKwartier voor tijd dan toch. Uit een hoekschop van Jarno kwam de bal bij de 2e paal bij Luc M en die frommelde de bal in het doel ondanks een verwoede poging van de verdediger om de bal zelfs met de hand tegen te houden, 1-1. Hierna de twijfel om het op 1 punt te houden maar niet lang. Gewoon vol voor de winst gaan. Joep had inmiddels via enkele puike reddingen ons in de wedstrijd gehouden en dat moest beloond worden door de rest van het team. En ja hoor, het gebeurde deze zondag ook nog. In de 93 minuut een steekbal waar "supersub Puk" in geloofde en hij was net iets eerder bij de bal dan de keeper van Horn en die raakte niet de bal maar wel Puk. Een schreeuw van Puk, een fluitsignaal van de scheids, een pingel voor Erwin, en hoppa een 1-2 overwinning voor het tweede!!!
Een gewedlig resultaat waar het na 45 minuten echt niet naar uitzag. Blijkt maar weer dat je in deze klasse iedere week 100% voor de dag moet komen om punten binnen te halen. Een goed herstel in de 2e helft leverde vandaag nog wel 3 punten op, maar volgende week thuis tegen Belfeld zal er vanaf minuut één iedereen moeten staan. Man van de wedstrijd: Joep die met enkele goede reddingen het team overeind hield