Grashoek doet zichzelf tekort tegen koploper IVO

IVO 4 (zon)

... (kopbal)

13 april 2023 20:00

J. van Lierop

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Het verschil in punten was op voorhand 23 punten tussen koploper IVO en Grashoek. Grashoek speelde een dijk van een wedstrijd, maar vergat zichzelf te belonen door te scoren. Ivo deed dit wel, uitslag 0-1.

Grashoek speelde een prima wedstrijd, en - om in Oranjetermen te spreken" we gaven niks weg. Dit klopte. Het duurde tot de 44e minuut eer Ivo de eerste kans kreeg. Grashoek had er al een aantal gehad. De sterkste fase was halverwege de eerste helft. Kansen van Wouter, Erwin en nogmaals Erwin, werden niet beloond met een doelpunt. Ruststand 0-0.
Tien minuten na de thee, profiteerde IVO door een moment van mindere concentratie af te straffen met een kopdoelpunt aan de eerste paal, ingeleid door een voorzet door een vrije man die uit de rug was weggeslopen. Dit was een bittere pil voor Grashoek. Leider Stanley greep in en ging va banque spelen door achter 1:1 te spelen en Joeri naast spits Robin te posteren. Het werd een open wedstrijd met kansen aan beide kanten. Grashoek speelde vooral door de hoge bal in the box te gooien en hopen op een kopbal of afvallende bal die ingeschoten kon worden. Ivo gokte op een uitval, en kreeg diverse kansen om de stand te verdubbelen. Helaas bleef het bij de 0-1 omdat Grashoek verzuimde om te scoren. Jammer, het was een bonuspunt geweest.
Zondag gaan we in Beringe een vat bier verdienen door daar wel 1x te scoren...