Grashoek 2 wint eenvoudig ondanks onzorgvuldigheid

SJVV 3 (zon)

Bas Gloudemans (intikker)
... (schot)
Tim van Ophoven (intikker)
Rick Graus (intikker)

Mannen, 2, Groep 3 34

24 augustus 2014 12:15

Door Rick Graus

Grashoek 2 speelde vandaag voor de beker met een zeer ervaren team haar eerste (officiële) wedstrijd van het seizoen. Doordat het derde niet hoefde te spelen en het eerste zaterdag al moest spelen kon Grashoek tegen het Deurnse SJVV 3 aantreden met ervaren rotten als Rick van Oijen, Tim van Ophoven en Bas Gloudemans. Ook debuteerde vandaag Teun Gommans en Rick Teeuwen in het elftal. Het meedoen van Rick van Oijen en Teeuwen zorgde dikwijls voor verwarring achterin, mede doordat ook Rick Graus in de verdediging stond. Echter had laatste man en aanvoerder Dennis Jacobs de boel goed onder controle waardoor het niet voor grote problemen zorgde.

Het meespelen van deze routiniers deed Grashoek zichtbaar goed. Al binnen twintig minuten stond de 3-0 op het scorebord, door doelpunten van Gloudemans, die uitstekend speelde als aanspeelpunt in de spits, Erwin Pijnenburg en Thom van Mullekom. Alle drie door uitstekende aanvallen uit het boekje. De score had nog hoger kunnen zijn, ware het niet dat Pijnenburg een aantal uitstekende kansen onbenut liet. Twee keer schoot hij de bal zwak in en één keer vergat hij de bal nadat hij een mooie schaar maakte, hiermee kreeg hij de lachers op zijn hand. In de tussentijd maakte SJVV nog de 3-1, en met deze stand ging Grashoek rusten.

In de tweede helft bouwde Grashoek de score uit naar 4-1 en 5-1, door twee doelpunten van van Ophoven. Echter kwam SJVV terug tot 5-2 doordat keeper Maarten van Teeffelen verschalkt werd in de korte hoek. Niet veel later werd de moe gestreden Gommans gewisseld voor gelegenheids rechtsbuiten Graus. Dit resulteerde in de 6-2, doordat Graus een perfect op maat gesneden voorzet van van Ophoven eenvoudig binnen kon glijden. Hierna maakte SJVV nog de 6-3 doordat van Teeffelen wat te laat uit zijn doel kwam en hierdoor te laat bij de bal kwam en zodoende de bal tegen zijn tegenstander aanschoot. Dit mocht echter de pret niet drukken. In de eerste wedstrijd van het seizoen speelde Grashoek uitstekend en had SJVV geluk dat voornamelijk Pijnenburg zijn vizier niet op scherp had staan, anders hadden de dubbele cijfers op het scorebord kunnen prijken.