Grashoek verliest in Koningslust met 3-1.

Koningslust 1 (zon)

... (schot)
Dirk van Lierop (intikker)

Mannen, 1, Groep 1 38

30 augustus 2014 18:00

Vereijken, H.A.

door Piet Spee.

Het bekerduel tussen  Koningslust en Grashoek in sportpark de Lust  werd door de thuisclub verdiend met 3-1 gewonnen.  Beide ploegen wisten  zich  een groot aantal kansen te scheppen.  Het feller Koningslust in geelzwarte shirts  sprong daar beter mee om. Bij de blauwhemden van Grashoek verliep het te vaak een versnelling te laag. Na het begin signaal van scheidsrechter Huub Vereijken uit Helmond kende de partij een vlotte start. Al in de 3e minuut rondde Freek Kessels een aanval met een fraai schot af. 1-0. Grashoek had het antwoord meteen paraat. Toen een verdediger en de doelman van de thuisclub elkaar in de weg liepen kon Dirk van Lierop in de 5e minuut de gelijkmaker binnen tikken. 1 - 1.
In de 35e minuut nam  Koningslust opnieuw een voorsprong. Tom Hunnekens liet na een vlotte aanval met een goed schot doelman Koen Clephas kansloos 2-1.  Nadat Grashoek een unieke kans had gemist om op gelijke voet te komen kwam met 2-1 de rust.
In de 53e minuut verhoogde Koningslust de voorsprong tot 3-1 na een aanval uit het boekje, bijzonder fraai afgerond door Freek Kessels. In de slotfase kreeg de gasten nog kans om dichterbij te komen maar zelfs een strafschop was vandaag niet aan Grashoek besteed.