MVC'19 verslaat Grashoek op de Peelrand met 0-6 en bekert verder.

MVC'19 1 (zon)

... (penalty)
... (schot)
... (intikker)
... (schot)
... (vrije trap)
... (vrije trap)

Mannen, 1, Groep 1 38

2 september 2014 18:30

Laarhoven, S.

door Piet Spee.

Grashoek heeft zich manmoedig geweerd tegen de oppermachtige 4e klasser uit Maasbree. Op alle linies was de Breetse ploeg beter en drukte dit uit in een half dozijn doelpunten. En het hadden er nog een paar meer kunnen zijn. De dubbele cijfers bleven Grashoek gelukkig bespaard. Ook al door doelman Koen die zich als een leeuw weerde. Drie goals kwamen uit spelhervattingen. In de 19e minuut kwamen de gasten op voorsprong. Een beetje ongelukkige overtreding van Roel Geurts betekende een strafschop. Ron van den Kerkhof schoot raak al zat Koen er dicht bij maar niet helemaal. 0-1. De Breetse aanvoerder nam ook de tweede treffer voor zijn rekening. In de 24e hamerde hij de bal van dichtbij in de rechter driehoek. 0-2.  Na de rust ging het snel.  Paul van den Kerkhof tikte na 48 minuten de 0-3 binnen. In de 51e minuut deed ook Marco Daniels met een strak schot een duit in het zakje. 0-4. Na 57 minuten klingelde het opnieuw voor de Breetsen.  Ron van den Kerkhof schoot een vrije trap knap in de kruising en scoorde zijn derde treffer. 0-5. In de 65e minuut dacht Marco Daniels dat kan ik ook en schoot ook een vrije trap feilloos binnen. 0-6. Daarna ging de Breetse storm wat liggen. Er kwamen nog wel kansen met name voor Ron van den Kerkhof maar de scherpte was er nu uit. Inmiddels was ook Rick Graus in het veld gekomen. Hij viel uitstekend in voor Tim van Ophoven.  Grashoek kreeg nog wel een paar kansjes. Maar niet meer dan dat. De beste kans was een vrije trap op een aantrekkelijke plek. Tim Koch zocht het doel te hoog. In het schemerdonker van De Peelrand stond bij het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Stan Laarhoven  in lichtende cijfers 0-6 op het scorebord. De coming man in het arbiterkorps uit Aarle Rixtel viel op door niet op te vallen. Dat is het beste compliment voor een scheidsrechter .