Grashoek knokt zich naar belangrijke overwinning

Horn 1 (zon)

Coen Gommans (schot)
...
Dennis Verheggen (schot)
Kay Herten (schot)
Ivan Muchak (kopbal)

27 november 2022 14:30

F.H.E. Sijben

Sportpark Casquettenakker
Beegderweg 3
6085AM
HORN

Door met 2-3 van Horn te winnen heeft Grashoek ervoor gezorgd dat het wegblijft bij de staart van de 4e klasse D en heeft het de negatieve trend van de laatste 2 wedstrijden ook nog doorbroken. Het spel was nog steeds niet fantastisch maar dit werd gecompenseerd met een flinke portie werklust waardoor het Grashoek uiteindelijk toch lukte om het stugge Horn op de knieën te krijgen. Door deze overwinning ging Grashoek over Horn heen in de ranglijst en passeerde het en passant TSC ook nog waardoor het nu 7e staat.

Matchwinnaar was zondag centrale verdediger Ivan Muchak. Ivan was weer de rots in de branding bij de Grashoek defensie en daarbij scoorde hij ook nog de beslissende treffer in de 53e minuut. Uit een corner van Stan Cuijpers kopte Ivan de bal achter de doelman van Horn. Maar niet alleen Ivan was belangrijk zondag. Doelman Koen Clephas voorkwam diep in de 2e helft twee keer de gelijkmaker van Horn. Allereerst bij een kopbal zat Koen er goed bij en even later pareerde hij een gevaarlijk schot. Omdat de 2-3 eindstand al na 53 minuten op het scorebord stond bleef het tot het einde spannend. Dit had Grashoek wel aan zichzelf te danken want het verzuimde op een paar beslissende momenten afstand te nemen en te houden van Horn. Allereerst in de 1e helft want na 35 minuten stond het 0-2 door doelpunten van Coen Gommans en Sacha Nikolaichuk. Coen tikte een voorzet van Erwin Pijnenburg in de 23e minuut mooi via de paal in het doel en Sacha kreeg 10 minuten later de bal in een scrummage voor het Horn doel aangespeeld door Tjerk van Sleeuwen en kon makkelijk de hoek uitzoeken om te scoren. Grashoek liet Horn door fouten in de defensie echter terug in de wedstrijd komen. In de 36e en 42e minuut scoorde Horn de 1-2 en 2-2 waarbij de Grashoek defensie er beide keren niet erg solide uitzag. In de rust greep Grashoek trainer Jonn Smedts in met een dubbele wissel om het tij te keren. Mike Steeghs en Chris Hunnekens kwamen in het veld voor Levy Lopez Gonzalez en Wouter van der Sterren. Nadat de spirit in de 2e helft bij Grashoek weer terug was en het snel op voorsprong kwam kreeg Grashoek nog diverse hele goede kansen om de zege al vroeg veilig te stellen. Tjerk, Sacha, Chris en Erwin hadden de 2-4 op hun slof liggen maar wisten niet te scoren waardoor het lang spannend bleef in Horn. Grashoek doorstond echter aan de ander kant de druk van Horn en was maar al te blij met deze 3 zeer welkome punten. Zondag komt de nieuwe koploper Swalmen op bezoek op de Peelrand. Gaat Grashoek weer een koploper laten struikelen?

Door John Janssen