Miraculeuze overwinning Grashoek

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Drie punten waar je niet op rekent tellen voor je gevoel altijd dubbel. Dat was het gevoel waar Grashoek zondag mee van het veld stapte. Grashoek stond lang aan de winnende kant doordat het in de eerste helft op voorsprong was gekomen door een doelpunt van Sacha Nikolaichuk. Na een dik uur kantelde de wedstrijd echter in het nadeel van Grashoek toen Wouter van der Sterren met 2 keer geel het veld moest verlaten. Toen in de 76e minuut Willen Kruijk Kessel vanaf 11 meter ook nog langszij bracht leek het lot van Grashoek beslecht. Echter in de 82e minuut kantelde de wedstrijd weer in het voordeel van Grashoek toen Kessel doelman Giel Jacobs ook het veld moest verlaten omdat hij buiten de 16 meter een veel belovende Grashoekse aanval alleen met de handen kon stoppen. Beide ploegen gingen daarna voor de winst en hadden ook de mogelijkheid hiervoor, Grashoek was echter het gelukkigste. In de 95e  minuut kopte Ivan Muchak uit een voorzet van Leike Cuijpers de niet meer verwachte 2-1 in.

Een gelijkspel was zeker de meest rechtvaardige uitslag geweest. Kessel liet het beste voetbal zien maar te vaak lukte dit alleen maar tot de 16 meter. Heel veel echte gevaarlijke kansen werden er door de gasten niet gecreëerd ondanks de terugkeer van de Kesselse goalgetter Willem Kruijk die door Mike Steeghs prima beteugeld werd. Grashoek daarentegen speelde misschien wat minder goed als Kessel maar was veel gevaarlijker door steeds maar op de counter te loeren. Kessel was daarbij Grashoek ook nog behulpzaam door een aantal keren de bal in de verdediging te verspelen, zo viel ook de 1-0. Sacha werd in de 24e minuut ideaal door een Kessel verdediger aangespeeld en had de hoek voor het uitzoeken. Het lukte Grashoek dus niet om deze voorsprong over de streep te trekken. Door 2 fouten was het Grashoek zelf dat Kessel terug in de wedstrijd bracht. Wouter pakte onnodig zijn 2e gele kaart en bij de penalty zag de Grashoek verdediging er ook niet best uit. Echter met een vlijmscherpe counter van Joep Janssen en Stan Cuijpers profiteerde Grashoek daarna van de ruimte die Kessel weggaf in het jagen naar de winst. Stan was op weg naar de 2-1 toen de Kessel doelman hem onreglementair stopte. Met 10 tegen 10 was daarna weer alles mogelijk. Ivan ontpopte zich in deze fase absoluut als Men of the match. Hij redde Grashoek eerst op de lijn toen Koen Clephas zijn doel had verlaten en ging daarna mee naar voren om toch de overwinning binnen te halen. Bij de eerst kans die Ivan kreeg redde de invalkeeper van Kessel nog maar in de 95e minuut was er geen redding meer mogelijk. Leike bediende Ivan met een zuivere vrije trap bij de eerste paal waarna Ivan de 2-1 inkopte. Heel erg zuur voor Kessel maar des te mooier voor Grashoek.

Zondag komt HBSV op bezoek in Grashoek. In september verloor Grashoek van HBSV de eerste wedstrijd van het seizoen, Grashoek heeft dus iets goed te maken.

Door: John Janssen