Grashoek doet goede zaken.

RKVB 1 (zon)

11 december 2022 14:00

J.B. Onink

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Grashoek heeft zich weer verzekerd van de 7e plaats door met 2-0 van hekkensluiter RKVB uit Baexem te winnen. Met 15 punten uit 11 wedstrijden gaat Grashoek de winterstop in wat een zeer verdienstelijke score is. De doelpunten werden gemaakt door Stan Cuijpers en Sacha Nikolaichuk. Sacha gaf de wedstrijd hiermee nog een extra Oekraïens tintje. Kiril de zoon van Sacha en Bogdana de dochter van Ivan Muchak waren namelijk pupil van de week in deze wedstrijd die wat weeromstandigheden ook onder Oekraiense omstandigheden werd gespeeld.

Wellicht dat Sacha zich na het doelpunt dat zijn zoon Kiril mocht scoren bij de aftrap had voorgenomen om vandaag iets extra’s te laten zien. Soms pakt zo’n gedrevenheid niet goed uit en dat was in de eerste helft voor Sacha zeker het geval. Maar liefs 5 opgelegde kansen kreeg de Oekraïense spits van Grashoek. Maar het lukte ondanks veel kap en draaiwerk en dan ook nog een excellerende RKVB doelman niet om te scoren. Van de 5 kansen redde 2 keer de doelman, schoot Sacha 2 keer uit een riante positie alleen voor het doel naast en draaide en kapte hij een keer zo lang en veel dat hij niet meer tot een echte doelpoging kwam. Daar tussendoor kreeg Stan Cuijpers ook nog een goede schietkans die ook door de doelman uit de goal werd getikt. De 0-0 ruststand was uit Grashoeks perspectief dan ook zeker teleurstellend.

Na de pauze ging Grashoek een heel stuk beter met de mogelijkheden om. De 1-0 viel uit de eerste kans in de 2e helft via een vrije trap op de rand van de 16 meter. Stan Cuijpers schoot de bal met een harde droge schuiver vanaf rechts. De bal passeerde diverse Grashoekse en Baexemse voeten maar niemand wist de bal te onderscheppen waardoor de doelman het uiteindelijk maar moest doen maar die zag de bal door de warboel aan spelers te laat. Na deze treffer speelde Grashoek toch iets zekerder en kon Sacha uiteindelijk in de 74e minuut uit de 2e kans in die helft een doelpunt op zijn naam zetten. Sacha verlengde een harde pass van Wouter van der Sterren zodanig dat de bal onhoudbaar over de keeper heen in de linker bovenhoek verdween. Een beauty die de pijn van de gemiste kansen uit de eerste helft zeker wegnam. Na deze 2-0 schakelde Grashoek zichtbaar terug waardoor de gasten nog een paar goede kansen kregen. Koen Clephas voorkwam in deze fase de aansluitingstreffer en hield hiermee voor het eerst dit zijn seizoen de nul. Aan de andere kant kreeg Grashoek ook wat meer ruimte maar dit leidde niet meer tot een doelpunt. 22 Januari hervat Grashoek de competitie met een uitwedstrijd tegen TSC.

Door John Janssen