Grashoek verliest opnieuw nipt van HBSV.

H.B.S.V. 1 (zon)

... (intikker)
Joep Janssen
Joris Fransen
Mike Steeghs
Jarno Steeghs

5 februari 2023 14:30

M.Th.A. Straatman

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Door Piet Spee.

Ook in de return heeft Grashoek  nipt van HBSV verloren. 0-1 was voor de ploeg van trainer Angelo van Mil voldoende  om vanaf De Peelrand  met drie punten naar Hout-Blerick af te reizen. Grashoek beleefde een mindere dag. Het team van Jonn Smedts  kwam geen moment  in het spel dat in eerdere wedstrijden succes had opgeleverd. De groenwitte bezoekers hebben wat meer in het spel geinvesteerd. Aan hun overwinning is dan ook weinig aan te merken. Scheidsrechter was Theo Straatman. De 79-jarige arbiter  uit  Uden floot een puike wedstrijd. Het lichte regenbuitje bij de aftrap door HBSV maak snel plaats voor een doorbrekend zonnetje. Het mocht beide ploegen niet verleiden tot een sprankelend spelletje. In de eerste 5 minuten kregen zowel Grashoek en HBSV een vrije trap op een kansrijke positie. Beide doelmannen stonden hun mannetje. Een dit stond zeker Koen Clephas toen zich in de 18e minuut een dikke kans voor de gasten aandiende. Met een flitsende beenbeweging pareerde Koen de bal. HBSV werd sterker en in de geelzwarte verdediging had men de oplossingen niet steeds paraat. Er werd gegrossierd in foute pases zodat HBSV steeds kon bouwen aan nieuwe aanvallen. Gelukkig voor Grashoek had Koen er goed het oog op. De beste kans was zelfs voor de thuisclub via een snelle counter door Joep Janssen. Jules Peeters in het HBSV doel liet zich niet overmeesteren. Vijf minuten later probeerde Ivan Muchak het met een ver  schot dat net langs ging. Bij de bezoekers kwam het gevaar meest via de rechtervleugel door Jeffrey Bömers die met panklare voorzetten gevaar stichtte. In de slotminuten van de eerste helft probeerde beide ploegen nog voor de thee een voorsprong te pakkken. Dit lukte niet  en na een 1e helft zonder doelpunten werd gepauzeerd.  Tijdens die pauze  wisselde HBSV met voor Grashoek grote gevolgen. Thom Nieuwpoort kwam in de tweede helft voor Joep Smits. In die speelhelft werd Grashoek gelijk teruggedrongen. De geelzwarten kregen de partij niet onder controle. Er werden corners te gemakkelijk weg gegeven. In de 49e minuut bleef Grashoek nog van een achterstand verschoond toen Koen een corner stijlvol uit de lukt plukte. Toen de gasten  in de 54e minuut weer vanaf de hoekvlag mochten aanleggen  was het raak. De eerder genoemde invaller Thom  Nieuwpoort  tikte bij de linkerpaal de bal binnen. 0-1.
Grashoek moest in de achtervolging.  Het werd steeds moeilijker. Mike Steeghs moest zich wegens een enkelblessure laten vervangen door Jarno en wat later werd ook Joep Janssen vervangen door Joris Fransen. In de 70e minuut pas de eerste kans voor Sasha. Zijn schot ging langs. Een fraaie actie van Job Janssen oogde naar meer maar bleef zonder resultaat. Ook de in de slotfase in veld gekomen Chris Hunnekens  zorgde voor opflakkerde aanvalsvuur dat echter weer doofde tot een waakvlammetje. Het was duidelijk. Grashoek speelde vanmiddag een van zijn minste wedstrijden.
Het bleef bij een nipte 0-1 voor de voetballers in groenwit. Komende zondag wacht Grashoek een zwaar uitbeurt. De reis gaat naar Roggel.  De SV van die plaats won de laatste twee wedstrijden zonder een goal tegen krijgen. Voor Grashoek de gelegenheid om die reeks te stoppen.