Koen Clephas stopt penalty en redt punt voor Grashoek.

S.V. Roggel 1 (zon)

12 februari 2023 14:30

M. Dokter

Sportpark de Mössehook
Berkenlaan 10
6088AM
ROGGEL

Door Piet Spee.

Het venijn zat in de staart bij SV Roggel - Grashoek op het sportpark De Mössehoof. Bij de stand 1-1 en in de  88e minuut zag de  zeer matig fluitende  scheidsrechter in een luchtduel in het Grashoeks  16 meter gebied een penalty. Vriend en vijand waren het met elkaar eens dat dit een misser van formaat was. Koen hield het hoofd koel tijdens de ontstane opwinding en plukte de bal klemvast uit de rechter benedenhoek. De Grashoekse sluitpost werd zo Man van de Match. Eerder begon bij hem ook de aanval die in de 59e leidde tot de gelijkmaker voor Grashoek.
Voor de wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen van wege de aardbevingsramp in Turkije en Syrie. Grashoek trapte af  en ondernam aanvallende acties die twee corners opleverde zonder resultaat. Wel ging een goed schot net voor langs.  Een Roggels schot werd door Koen klemvast gepakt. Na 23 minuten een knalharde botsing van Levy met een Roggelse opponent . Beiden konden niet meer verder. Voor Levy kwam Joep Janssen. Bij Grashoek was Chris Hunnekens in goede doen en liet een aantal aardige acties zien.
Na 25 minuten een corner voor Grashoek, die tot een treffer werd gepromoveerd. Het feestje voor een doelpunt ging  niet door . Er  zou een overtreding zijn gemaakt. Van Roggel kreeg  Fons  Bouten  aan de linkerkant te veel ruimte. Hierdoor ontstonden gevaarlijke momenten voor het Grashoekse doel.  Een schot raakt de lat. Ondanks  dat er aan beide kanten mogelijkheden voor een treffer waren werd met  0-0 de rust bereikt.
In de tweede helft was Roggel meteen klaar wakker. Grashoek niet. Fons Bouten soleerde in de 46e minuut langs een aantal geelzwarten en werkte de bal achter Koen. 1-0. Het beloofde voor Grashoek een zwaar karwei te worden temeer omdat Roggel in een drietal wedstrijden na een voorsprong geen treffers toestond. Grashoek reageerde uitstekend na de vroege achterstand in de tweede helft. Het zwartwitte doel werd onder druk gezet. Een uitstekende vrije trap van Sasha werd door de Roggel-doelman op het nippertje tot corner verwerkt. Het duurde even voordat dit tastbaar resultaat opleverde. Maar dan was het ook prima raak. De aanval begon bij Koen. Zijn verre uitrap kwam aan de rechterkant bij Sasha  terecht. Hij bracht de bal met prachtige voorzet voor het doel van Roggel. Chris  Hunnekens had goed positie gekozen bij de verste paal en knikte perfect binnen.1 - 1. Roggel ging voor een nieuwe voorsprong. Ook Grashoek voelde kansen voor een  voorsprong. Het spelbeeld werd werd er niet fraaier op. Regelmatig werd het spel onderbroken door overtredingen.  Bij Grashoek kwamen Teun en Job Janssen als invaller in het veld. De wedstrijd dreigde  voor Grashoek een zuur slot te krijgen door de eerder omschreven. strafschop. Gelukkig bleef dit de geelzwarten bespaard. Na een handvol extra minuten floot de scheidsrechter voor het einde. De 1-1 stond nog op het scorebord. Grashoek verdiende dit punt voor de inzet waarmee is gestreden. Volgende zondag is het Karnaval.  Een week later gaat Grashoek op bezoek bij de Polen van TSC , 04 in Tegelen.