Koploper struikelt weer in Grashoek

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Voor de 3e keer dit seizoen lukte het Grashoek om puntjes af te snoepen van de actuele koploper. Met een dik verdiende 1-1 wist Grashoek DES Swalmen op gelijke hoogte te houden. Wouter van der Sterren was de “the men of the match” met een fabelachtig doelpunt. De teamprestatie van Grashoek was ook zeker een dikke pluim waard want na een snelle ongelukkige achterstand bleven de geel zwarten erin geloven en lieten in het laatste kwartier Swalmen zelfs nog bibberen.

Na een goede start van Grashoek zat het in de 11e minuut compleet tegen. Nadat Swalmen aanvaller Giel Kluitmans de bal was verloren binnen de 16 meter ging hij naar de grond. Scheidsrechter Bos stond er bovenop en zag een overtreding. Giel nam zelf plaats achter de bal en liet Koen Clephas kansloos. Wat Swalmen betreft was hiermee alles gezegd voor de 1e helft, het was Grashoek dat het initiatief nam en ook de beste kansen kreeg in het vervolg. Swalmen lukte het lang om de Grashoek aanvallers op afstand te houden maar in de laatste minuten van dit eerste part was Grashoek heel dicht bij de 1-1. Allereerst kon Wouter van der Sterren vanaf de rechterhoek van de 16 meter uithalen. Het gevaarlijke schot van Wouter ging via een Swalmen voet net over. Een paar minuten later was de gehele defensie van de gasten ontregelt maar het lukte Chris Hunnekens en Sascha Nikolaichuk niet om van dichtbij door het woud van benen een gaatje te vinden.

De gasten starten de 2e helft met duidelijk meer inspiratie. Men had wel in de gaten dat het niet goed zou aflopen als men Grashoek z’n gang liet gaan. Koen voorkwam de 0-2 in deze fase. Het spel golfde op en neer en ook Grashoek kreeg kansen. De Swalmen doelman voorkwam een zeker doelpunt toen Chris Hunnekens voor hem verscheen. In de 73e minuut was het dan eindelijk toch raak. Ivan Muchak gaf een prima pass op de op links vrijstaande Wouter. Na een schitterende aanname begon Wouter daarna aan een solo waarbij hij 2 Swalmen verdedigers passeerde maar kwam oog in oog met de doelman in een hele moeilijke positie links langs het doel op de achterlijn. Op een of ander manier lukte het Wouter wonderbaarlijk om de doelman toch te passeren. Met deze gelijkmaker kreeg Grashoek wat het verdiende en kon het nog een dik kwartier hopen op meer. Wouter en Chris kregen nog een paar goede schietkansen maar het vizier stond helaas niet meer zo scherp als bij de goal van Wouter. Zondag komt hekkensluiter RKVB op bezoek. Grashoek moet voor de 3 punten gaan maar het is ook zaak om deze tegenstander niet te onderschatten.

Door John Janssen