Grashoek wint eerste bekerduel

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Met een 2-1 zege tegen Neerkandia is Grashoek gestart aan het bekertoernooi. Een mooie uitslag waar ook weer niet te veel waarde aan moet worden gehecht. Grashoek was vooral een stuk effectiever als Neerkandia dat voetballend wel iets  beter was als Grashoek. Neerkantse ploeg ging echter erg slordig om met de kansen die ze kregen. Vooral in de laatste 5 minuten werden 3 levens grote kansen gemist door de gasten waar Grashoek zeker niet over mocht klagen.

Diep in de blessuretijd van de eerste helft kwam Grashoek op voorsprong door een compleet Oekraïens doelpunt. Oleksandr Nikolaichuk zag dat zijn Landgenoot Ivan Muchak vrij voor het doel stond en bediende hem perfect op het hoofd. Ivan scoorde daarna met een mooie snoekduik de 1-0. Neerkandia kwam in de 65 e minuut op gelijke hoogt door een geplaatst schot van Rens Martens. Grashoek reageerde daarna echter vliegensvlug want 3 minuten later was het weer raak. Weer kwam de assist van Oleksandr die een vrije trap perfect op het hoofd van Tjerk van Sleeuwen deponeerde en daarmee de 2-1 scoorde.

Het spel van Grashoek was samengevat wisselend. Na een moeizame start speelde Grashoek vooral aan het einde van eerste en het begin van de tweede helft een goede partij. In de laatste minuten verloor Grashoek weer de greep en had het veel geluk dat het zonder schade het einde haalde. Volgende week gaat Grashoek op bezoek in Liessel voor het 2e beker duel.

Door John Janssen