Mooi slot!

... (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

17 mei 2014 11:00

Vandaag stond alweer de laatste competitiewedstrijd op het programma. In Neer tegen de E2 zouden we gezien de stand geen moeilijke wedstrijd hoven verwachten. Neer had tot vandaag nog geen punt gehaald in deze competitie.

Hoofdcoach Leon verraste na een weekje afwezigheid met een nieuwe opstelling. Randy mocht voor de gelegenheid in het veld beginnen en Luc in de goal! Randy liet meteen zien dat hij er wel zin in had, want in de 7de minuut wist hij met een goed geplaatste bal het netje laten bollen. Grashoek verdiend op voorsprong. En veel aan de bal, dit zou een goede pot kunnen worden. Zoals zo vaak dit seizoen werd de verdediging wat uit het oog verloren en stond Gabriël ineens tegen twee tegenstanders. Neer scoorde dan ook makkelijk. daarna ging het spel wat op en neer. Maar Gashoek bleef de beste kansen creëren. In de 15de minuut was het Levi die een mooie goal maakte omdat hij op het juiste moment van links voor de goal kwam. Net voor rust vergrote Ruud met een solo de voorsprong naar 1-3.

Na de rust ging Randy weer terug naar zijn vaste plek en werd gevraagd om meer spel te maken. En dat werd gedaan. De eerste 10 minuten van de tweede helft werden de 1-2tjes zeer goed uitgevoerd. En konden de diverse steekpasses voor goede mogelijkheden leiden. Neer kwam er ook nog af en toe uit, in de 34ste minuut werd een verdedigde bal van Grashoek door een speler van neer in het doel gewerkt over 30 meter. (20 meter van het doel en 10 meter de lucht in) Randy zag de bal letterlijk achter zich in het doel vallen. Hierna besloten onze mannen dat het wel goed was geweest. In de laatste minuten van de wedstrijd zorgden Joris (afstandsschot) Levy (schot) en Coen (intikker) voor het grote verschil.

Hoewel Neer het anders op zijn site heeft staan (3-6) hebben we netjes en verdiend met 2-6 gewonnen. Een nette 3de plaatst was het hoogst haalbare in deze competitie. Met slechts 1 punt achterstand op Maarheze en 3 punten op de kampioen uit Kessel, zijn wij als begeleiders dan ook zeer tevreden. Het hele team heeft dit jaar grote stappen gemaakt en zijn klaar voor het volgende seizoen.

Op naar de afsluitdag op 31 mei. En daarna de toernooien in Helden (1 Juni), Grashoek (9 Juni)en Beesel (14 Juni).

.