Naer legt Grashook neer en wint slag op de Peelrand

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

1 mei alweer. De competitie komt langzaam tot zijn einde. Met nog maar 4 wedstrijden te gaan stond deze keer Neer op het programma. Zou Grashoek 3, dat nog altijd laatste staat, deze keer punten kunnen pakken tegen de nummer 9 van de competitie?

Normaal is er op dit moment in de competitie tegen elke tegenstander al eens gespeeld en zijn de krachten, maar misschien ook zwakke punten een bekend fenomeen. Dat gold niet voor Neer. Door afgelastingen in de eerste seizoenshelft zou dit de eerste keer zijn dat er tegen Neer gespeeld zou worden. We zouden het duel blind ingaan. Zouden we überhaupt wel kans maken?

Een ding was zeker; alles zou gegeven moeten worden om kans te maken!

En het gunstige nieuws; iedereen was vrij fit op de zondagmorgen! Er werden hier en daar weliswaar een paar biertjes gedronken, maar Bart was deze keer niet zo wit als een spook, en zelfs Timo voelde zich voor het eerst in eeuwen weer eens "best fit".

Helaas was er wel een tweetal laatkomers. Job van Mullekom en Luc V Oijen (die Jim vandaag wel even zou vervangen) kwamen namelijk een aantal minuutjes te laat. Maar gelukkig; beter ietwat te laat, dan nog bezopen. Verder dacht Paul dat hij in de maling genomen werd toen op de app verscheen dat hij de "jeugdspeler" op het formulier was (ook dankzij miscommunicatie). Hij sloot gelukkig ook later aan.

Na de muziekloze warming-up, want Neer draaide veel grotere baggermuziek dan wij ooit draaien, kon er dan om stipt 11.00 afgetrapt worden.

Grashoek 3 zat er vanaf het begin goed op, Neer kon namelijk tot geen grote kansen komen. Grashoek daarentegen kon een aantal keren goed voor de goal komen, met als hoogtepunt in de 34e minuut een 1-op-1 situatie. Brian zou deze week weer alleen recht op de keeper afkomen, echter zou hij wederom verzaken door tegen de keeper op te schieten. Ook hij zal ooit zijn eerste doelpunt maken hoor!

Rustand; 0-0

Grashoek 3 had op voorsprong kunnen staan, helaas mocht het niet zo zijn. Het was nu wel glashelder dat er deze keer echt om punten gespeeld kon worden. Zou er zo doorgegaan worden zou er toch vast wel een doelpuntje gemaakt kunnen worden? Daarvoor werd dan ook een aantal wissels doorgevoerd, zodat er vol nieuwe energie aan de 2e helft begonnen kon worden.

Daarin werd het tempo direct opgevoerd, een heerlijke lange bal van Tim belande in de voeten bij Rick. Helaas durfde hij niet met zijn rechtse chocoladebeen af te werken, moest vervolgens kappen naar links, waardoor het schot geblokkeerd kon worden. De toon was gezet.

Echter, als een duveltje uit een doosje wist Neer in de 75e minuut de Grashoekse verdediging met een overtal te overlopen. Doordat er niet genoeg verdedigers waren kon de bal gegeven, doorgekopt, en ingeschoven worden voor de 0-1. Een ware deceptie voor Grashoek 3.

Die deceptie werd in de 78e minuut nog groter. Keeper Tom moest uitkomen om een lange bal van Neer te onderscheppen. Daarbij werd hij net uitgekapt, waardoor de Neerse aanvallers op een doel zonder keeper af konden gaan en daarbij helaas op 0-2 kwamen.

Was het helemaal klaar nu? Nee, dat zeker nog niet. Er werd misschien nog alleen maar harder gewerkt voor elke bal. Dat maakte het dan ook dat er aan beide kanten van het veld een aantal flinke scheld- en schreeuwpartijen te bewonderen vielen. Maar de strijd, die werd zeker nog niet "neargelegd".

Het leidde er dan ook toe dat in de 85e minuut de 1-2 gemaakt kon worden. Een voorzet van Rik belande bij Rens, die daarna een heerlijke goal kon maken (eentje om in te lijsten)! Het legde wat meer druk op Neer, waardoor de laatste minuten natuurlijk extra spannend waren.

Helaas mocht het niet zo zijn, scheidsrechter Jan zou affluiten met 1-2 als eindstand op het bord. De geleverde strijd werd niet beloond. Gelukkig was een afgang zoals Panningen 6 ons wel bespaard gebleven. Zij verloren namelijk met MAAR LIEFST 0-30 van Beringe.

De middag kon weer in het zonnetje op de Peelrand vervolgd worden onder het genot van een geelgoude pretcilinder en een wedstrijd van het eerste. Sommigen wisten het zelfs nog iets TE laat te maken, waardoor in de kroeg al wat slaap ingehaald moest worden...

Volgende week zondag staat geen wedstrijd, maar het 3e weekend op de planning. Daarover valt misschien de wedstrijd daarna (dinsdag 10 mei) wel wat te lezen. Hopelijk zien we jullie die dinsdag wel terug, wanneer we het opnemen tegen Baarlo 6.

Eikel van de week: geen, de geleverde strijd was goed!