Dronken megastunt tegen "koploper" Irene?

Sportclub Irene 4 (zon)

24 april 2022 10:00

M.M. Colbers

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 4
5932AH
TEGELEN
tel. 077-3260055

24 april; een brakke zondagmorgen, op het terras van café Ramones in het pittoreske Grashoek. Het is 9 uur, dus vroeg, of volgens sommigen, veul te vruuuug. Er zou vertrokken worden naar Tegelen, om het daar op te nemen tegen huidige koploper (BEVO heeft 3 wedstrijden minder gespeeld) van de competitie; Irene 4!

Maar natuurlijk, wij zijn Grashoek 3, niets gaat zonder slag of stoot.

Eerste horde van de dag; zaterdagavond. Dotje live was veel te gezellig. Artiesten zoals Frans Duijts, Rene Karst, maar vooral John Tana braken de tent weer helemaal af. Gepaard met heel veel alcohol zou het voor sommigen dan ook moeilijk worden om op tijd te komen. Job van Mullekom zou een aantal minuutjes te laat komen en Luuk moest zelfs uit bed gehaald worden. Maar goed, er kon vertrokken worden.

Eenmaal in Tegelen aangekomen mistten we iets. De tas met steunkousen, broeken, en shirts lag namelijk in de auto die Luuk ophaalde. Eventjes wachten dus, geen probleem zou je zeggen... Was het niet zo dat het al 9:35 was en de wedstrijd om 10:00 zou beginnen. Een gehaaste warming-up later zou er dan toch op tijd begonnen worden. Zouden de spelers van Grashoek wakker genoeg zijn om te kunnen stunten tegen Irene?

Nou denk er maar niet aan. In de 2e minuut was het Irene 4 dat op voorsprong zou komen; 1-0. Bal na bal werd verspeeld en alles leek er op dat het wel eens een hele zware ochtend zou kunnen worden.

Toch gebeurde dat niet direct. Grashoek begon ondanks deze vroege domper zowaar met "voetballen". Dat leidde er in de 17e minuut dan ook toe dat na een snelle ingooi van Rick, Jordi een mooie bal op Sil kon geven, die vervolgens geen KUTBAL hoefde te schreeuwen, maar kon juichen voor een goal!! Deze mooie aanval werd namelijk beloond met de gelijkmaker; 1-1!

Er werd vanaf nu dan ook steeds beter gevoetbald. Irene kreeg weliswaar wat kansen, maar kon niet langs keeper Job komen. Ook Grashoek zou een aantal keer voor het doel van Irene te vinden zijn. Uiteindelijk leidde het aan beide kanten niet tot een doelpunt, maar deze boeiende 1e helft had bewezen dat er met genoeg strijd misschien wel iets mogelijk was.

Dit werd in de rust dan ook nog een duidelijk beaamd. Als we zo vasthouden is er echt wel iets mogelijk. Er werd dan ook maar een enkele aanvallende wissel uitgevoerd; Sjoedje kwam er in voor Job. De rest zou blijven staan om de lijn van de eerste helft door te trekken.

Helaas, het mocht niet zo zijn. In de 46e minuut was het Irene dat de Grashoekse verdedigers voorbij zou spelen en zou scoren; 2-1. Misschien was het wel iets te letterlijk genomen om de eerste helft door te trekken, aangezien we toen ook zo begonnen.

Nu geen herhaling van de eerste helft. Irene zou op 3-1 komen in de 60e minuut. Maar de hoop was nog niet vervlogen. Brian kwam namelijk 1-op-1 met de keeper. HET moment om de aansluitingstreffer te maken. Tot overmaat van ramp wist de Tegelse keeper het schot te blokkeren en zijn doel leeg te houden, waardoor Brian helaas nog altijd op 0 doelpunten staat.

Er was ook nog tijd om het voetbalreglement te leren in Tegelen. Nadat vlagger Erik zich al een aantal keren (terecht) beklaagd had over de slechte zichtbaarheid van de lijnen moest hij de les worden geleerd door de scheidsrechter. Een uittrap van de keeper belande namelijk bij een Tegelse speler die zich ver achter de Grashoekse verdediging bevond. BUITENSPEL volgens Erik! Echter, kun je bij een doeltrap natuurlijk helemaal niet buitenspel staan. Kan de beste gebeuren, weten we dat ook weer voor de volgende keer!

Irene zou nu doordrukken. De 4-1 werd in de 66e minuut geïncasseerd en de 5-1 volgde in de 82e minuut.

Ondanks alles was de energie van de Grashoekse ploeg nog niet op. Er bleef ondanks de stand, die anders zou doen denken, aangevallen worden. Dat leidde dan ook tot een paar hele grote kansen. Sjoedje zou weer eens een reuzekans krijgen om te shinen. De Tegelse keeper liet na een schot de bal los en belandde op de grond, alles wat Sjoerd hoefde te doen was de bal het doel in te tikken. Maar magisch als hij is, wist hij de bal langs het doel te toveren (HOE DAN?). Ook Jordi kreeg nog een kans, de bal ging helaas net rakelings naast.

Het zou toch niet zo zijn dat we geen goal meer zouden maken in deze flow? Gelukkig was daar cultheld Jesse. Na een goede aanval in de 94e minuut wist hij de bal voor te zetten, waarna Mark kon scoren; 5-2. Het was Mark gelukt om zijn 2e doelpunt mee te pakken. Maar vooral, het was Jesse gelukt om in tijden weer eens een assist te geven, als dat niet gaat leiden tot een doelpunt binnenkort weet ik het ook niet meer!

Eindstand; 5-2. Een terechte uitslag, Irene was in de tweede helft gewoonweg beter. De 2 Grashoekse goals verzachten de pijn gelukkig. 5-1 had niet goed gevoeld hebben gezien de geleverde strijd en kansen van Grashoek.

De middag kon (na wat autopech) weer vervolgd worden bij Ramones! Anderen hadden dan weer andere bezigheden. Zoals Jim, die tot op de dag van vandaag nog altijd op zoek is naar zijn fiets. Mocht u iets gezien hebben, laat het maar even weten!

Zondag staat de thuiswedstrijd tegen Neer op het programma. Hopelijk tot dan!

Eikel van de week; Erik. Al deden sommigen spelers ook aanspraak op de eikel moest vlagger Erik het deze keer ontgelden om het buitenspelmomentje. We zijn Erik als vlagger natuurlijk altijd dankbaar, maar als het moment zich aandoet, zou het een gemiste kans zijn als de eikel niet gegeven werd :)

Screenshot_20220425-215505_Gallery.jpg