Grashoek Veteranen - MVC

Paul Strik (intikker)

29 maart 2014 17:00

Benny van berlo

Heerlijk lente weer op sportpark de Peelrand. Waar het vorige week nog ijskoud was na de hagelbui nu perfect voetbal weer.
Grashoek begon zeer sterk en hadden dan ook bijna de hele eerste helft balbezit. Er werd meteen druk gezet door elke linie waardoor Maasbree geen oplossing wist te vinden. Ondanks het vele balbezit kregen we niet heel veel echte kansen omdat de eindpaas niet goed genoeg was. Leon Alards werd neergehaald binnen de zestien maar de voor de rest goed leidende Benny van Berlo dacht dat de overtreding buiten de zestien was ingezet dus legde de bal daar dan ook neer. De hierop volgende vrijetrap leverde niet veel op. Niet veel later kwam onze laatste man Jac Janssen mee op hij wiste met een gelukje (achter op zijn hak) de bal mee te krijgen. Alle 11 Maasbreese spelers dachten aan buiten spel van Richard en Paul daardoor kon Jac gewoon door lopen naar de keeper. Inmiddels was de buitenspelval van Paul Strik opgeheven en die kon op aangeven van Jac de bal makkelijk binnen tikken.

De tweede helft waren de Geel/zwarten iets minder actief en lieten Maasbree meer aan de bal. Na een zeer goede paas van Richard kon Bart van Mullekom alleen op de keeper af. Oog in oog met de keeper wist Bart niet meer een hoek te kiezen en schoot de bal tegen de keeper aan. We kregen nog wel wat kansjes maar onze spits is na de winterstop nog niet echt in vorm. Maar na een goede aanval en wat schoten op doel kwam de bal dan eindelijk goed voor Richard Janssen en kon hem dan eindelijk maken. Voor de rest had scheids van Berlo een makkelijke middag op wat gezanik na. Maar moest dan 5min voor tijd toch 2 man naar de kant sturen.

Een goede overwinning 2-0 en volgende week mogen we weer naar Tegelen afreizen maar dit keer naar de buren Sc Irene.