Kermis brengt niet Helden, maar Grashoek op de knieën...

Helden 6 (zon)

18 april 2022 11:00

GJ Pijnenburg

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Paasmaandag; Jezus is ook dit jaar weer herrezen, het zonnetje schijnt, en Grashoek 3 kan aantreden tegen Helden 6!

Een weekend vrij klinkt natuurlijk heel fijn! Één dag meer rust zou onze strijders toch veel goeds moeten brengen? Niets is minder waar; dat betekent natuurlijk één dag meer zuipen, en met kermis in Helden en een bekerfinale in het verschiet kon dat voor zowel de Heldense als Grashoekse ploeg wel eens verkeerd uitpakken.

Gelukkig zou de meerderheid van Grashoek 3 de zondag bij Leanzo uitzitten i.p.v. heulen met de vijand. Zaterdagavond was namelijk wel duidelijk geworden dat de kermis echt veel en veel te druk was. Daar bij Leanzo liet Ruud nog even duidelijk zien dat hij in de toekomst lid wil worden van Grashoek 3, door (ja serieus) maar liefst 9 goudgele pretcilinders in een half uur tijd weg te atten. Een actie op een zeer gezellige avond die nog profetisch zou blijken ook.

Gelukkig was maandagochtend iedereen voor de verandering wél eens op tijd! Zo ook onze versterkingen Joris en Randy. Die afwezigen Mark, Jordi en Brian zouden vervangen. Er gebeurde helaas wel iets bijzonders; waar Bart en Jim normaal in de ochtend vrij druk zijn na een avondje doorzakken, was het nu muisstil. De kater had deze mannen goed te pakken gekregen en in een houdgreep platgelegd, waardoor Bartje zelfs op de bank zou moeten beginnen.

Tijdens de warming-up werd de hoop al uitgesproken dat ook de Heldense spelers last zouden hebben van de zondag, maar daar leek geen sprake van. Ze waren eerder aan de warming-up begonnen en stonden zelfs al ruim 10 minuten van tevoren te wachten om de wedstrijd te beginnen. Om 11.00 was het dan toch tijd; Game on!

Na het eerste fluitsignaal moest Grashoek 3 het al snel ontgelden, er kon namelijk niets gecreëerd worden en Helden zou constante pressie op elke Grashoekse speler uitoefenen. Wel was er aan de Heldense kant duidelijke ergernis aan de scheidsrechter (die maar 2 minuten nodig had om te zien dat ze van toneel in Helden niet vies zijn :) ), zou dit de Heldense ploeg misschien gaan tarten?

Het antwoord daarop is nee. Helden zou rond de 12e minuut al op 0-1 voorsprong komen na de Grashoekse verdediging zoek getikt te hebben. Toen het spel in de 15e minuut stil kwam te liggen was het dan ook tijd om even snel de nadorst te behandelen en de zaken weer op te pakken om vol gas te geven. Vervolgens zou in de 18e minuut dan ook de eerste KUTBAL over het veld galmen door, dan wie anders, Sil. Zou er nog wat mogelijk zijn?

Wederom een solide NEE. Helden zou in de 21e minuut op 0-2 komen, in de 36e minuut op 0-3, en in de 45e minuut zelfs op 0-4. Helden maakte het ons absoluut niet makkelijk, daarom tijd voor een aantal tactische wissels tijdens de thee.

De ellende van de tweede helft zal ik jullie besparen. Laten we het erop houden dat Jim nog een grote kans heeft gehad, maar dat was het dan wel. De tweede helft werd op de volgende manier aangegeven in de aantekeningen over de wedstrijd;

60e 0-5
71e 0-6
73e 0-7
79e 0-8
89e 0-9

Het zat er absoluut niet in deze maandag. Maar, weest bewust, het had ook 0-10 kunnen worden, en dat is dan gelukkig weer niet gebeurd!

Gelukkig kon er wel nog een lekker pilsje genuttigd worden buiten op het terras terwijl er gekeken werd naar het 1e. Daar ontstond dan ook al snel de complottheorie dat het die 9 ge-atte pilsjes waren die Grashoek 3 vervloekt hadden tot een 0-9 verlies. Of stonden die toch symbool voor de gezelligheid de avond van tevoren? Hoe dan ook, de teamspirit blijft hoog. Er kon weer een middagje gelachen worden met elkaar en dat is natuurlijk ook erg belangrijk!

Deze zondag treden we aan tegen Irene 4, de "koploper" van de competitie. Zal er een wonder verricht worden? Laten we het hopen!

Eikel van de week: Bart; aangezien niemand in het team goed presteerde en Bart zijn kater 's ochtends nogal opviel moet hij het deze week ontgelden!

(foto volgt misschien nog ooit, of niet, wie weet)