Auk in Baarlo net neet

de Meeren 11
5991ED
BAARLO LB

Na vorige week beloond te zijn met een vrij weekend was het nu weer tijd om naar Baarlo af te reizen, daar stond namelijk de wedstrijd tegen Baarlo 6 op het programma. De vraag was wederom hoe fit alle spelers op het veld zouden aantreden.

Gelukkig ditmaal op de zaterdagavond niks geks, een feestje in de kiet om het Nederlands kampioenschap motorcross van Max te vieren. We willen daarom Max ook namens het 3e van harte feliciteren met het kampioenschap! Of hij dit ooit zal lezen valt dan weer te betwijfelen, maar dan hebben we het in ieder geval wel gedaan.

Om 10.00 uur was het dan zo ver; er kon vanuit Ramones vertrokken woorden naar Baarlo. Eenmaal daar konden Tim en Jubske een mooie opstelling in elkaar knutselen, aangezien trainer Piet Fleuren bezig was met het opnemen van de videoclip van het nieuwe nummer van de Aod Prinsen. Het nummer zelf is nog strikt geheim, echter word er hier en daar al wat vernomen dat de LVK finale winnen geen overbodige luxe is.

Na de warming-up kon de wedstrijd toch beginnen. In de eerste 5 minuten was er niet veel geks waar te nemen, totdat Vevantonie met militaraire precisie een tactisch duikje wist te maken waar zelfs de tegenstander bang van werd. Ook viel er te horen langs de lijn dat Bartje de zaterdag voor de wedstrijd nog een halve marathon in minder dan 1 uur en 50 minuten had gelopen. We kunnen met zekerheid stellen dat als we de loopafstanden van 11 spelers combineren in een gemiddelde week, we bij lange na niet aan 21 km komen. Wat er in zijn hoofd omging weten we niet, maar het was duidelijk dat hij nog wat spierpijn te verwerken had.

Grashoek speelde een goede 1e 15 minuten, er werden geen grote kansen weggegeven, maar er werd helaas ook niet veel geks gecreëerd. Dat veranderde helaas in de 16e minuut. Waar Job in eerste instantie de bal nog uit de goal kon houden, kon de volley die daarop volgde niet tegengehouden worden. Grashoek 3 weer op achterstand; 1-0.

De 20 minuten die daarop volgen waren niet gek, er werd lekker op en neer gevoetbald. Als er op het veld niks te zien is, zijn er gelukkig altijd anekdotes van reservespelers of van publiek langs de kant. Deze keer wist Rik te vertellen dat als hij ooit in een situatie zou zitten waar hij of; langs Vevantonie, of langs een beer in het bos zou moeten, hij voor de beer zou kiezen. Timo op oorlogspad, nee daar valt niet mee te sollen.

Grashoek 3 kreeg zijn eerste grote kans in de 37e minuut in de vorm van een schot gelost door Sil. Waar gedacht werd dat dit wel eens de ommekeer kon zijn, kregen we helaas in de 39e minuut de 2-0 om de oren, nadat bleek dat Job toch een kleine 15cm tekort kwam. Vervolgens ging Timo nog op oorlog in de 42e minuut met een sliding waarbij hij bijna zijn eigen enkel brak en had Tessie langs de lijn na 45 minuten nog niet door dat het toch degelijk Job was die op goal stond. Het geeft wel een beeld...

Na de rust werd er weer lekker gebald, dat leidde ook tot in een aantal kansen. Jordi wist in de 60e minuut de paal te raken, waarbij Sil op de middenlijn wel heel erg meeleefde en de grond een flinke klap gaf. In de 66e minuut kreeg Jordi nog een grote kans en in de 69e minuut wist ook Luuk, die deze keer niet gevochten heeft nog een schot te lossen. Uiteindelijk wist Tim in de 86e minuut een goed voorgegeven corner helaas niet te benutten.

Daarmee werd de sfeer wel wat grimmiger, supporters begonnen zoals we wel vaker gezien hebben te gooien met vuurwerk, glazen bier, en ook de boarding moest er aan geloven. Voetbal is en blijft emotie! Uiteindelijk na het laatste fluitsignaal kon geconcludeerd worden dat de wedstrijd, net als dit verslag; het net niet is. In ieder geval wel weer een leuke middag in Ramones kunnen beleven zullen we maar zeggen.

Eikel van de week: Freek Poel, voor het niet komen opdagen als chauffeur. En wederom bij gebrek aan een foto, de magie van fotoshop kunnen gebruiken.

Snapchat-1557743672.jpg