Zware strijd op Peelrand levert geen punten op

Sparta'18 4 (zon)

20 maart 2022 11:00

J. van Lierop

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Na vorige week 1 helft gewonnen te hebben in Maasbree (de tweede praten we niet meer over), was het deze week weer eens tijd om aan te treden op sportpark De Peelrand. Tegenstander van de dag; Sevenum.

De laatste keer dat er tegen Sevenum werd gespeeld werd er nog vrij kansloos met 6-2 verloren. Daarbovenop won Sevenum een week eerder ook nog even met 13-2 van Panningen. Alles wees er op dat dit wederom een lastige wedstrijd zou worden.

Gelukkig zou de zaterdagavond geen problemen opleveren. Een aantal spelers begaf zich weer eens in club ultra en een aantal andere spelers had café Ramones weer eens weten te vinden. Waar verbazingwekkend de gemiddelde leeftijd misschien wel 3x hoger was dan normaal in Dotje het geval zou zijn.

Tijdens de warming-up zou het eerste obstakel van de dag zich bij trainer Piet voordoen. Luuk, die in heinde en verre bekend staat als "De koperen helm" Janssen, gaf namelijk aan dat hij geen linksback meer zou gaan staan. Zou hij daar wel staan zou er direct rechtsomkeer naar huis worden gemaakt. Gelukkig kon dit opgelost worden door Timo, die deze week niet hoefden te crossen (in Oekraïne) voorstopper te zetten en Mark te verplaatsen naar de linksback positie.

Er zou ook nu weer alert begonnen moeten worden, zeker nadat Sparta in de uitwedstrijd al na 2 minuten op voorsprong gekomen was. Gelukkig zou dat nu niet gebeuren; er werd een goede start gemaakt! Zo wist zelfs onze eigen "Giorgio Chiellini" Roel in de 10e minuut zijn tegenstander te vernederen met een mooie panna.

Er werden aan beide kanten wat schoten op en langs doel uitgewisseld. Ook moest keeper Tom ook een enkele keer een cruciale redding maken. En, wist Jesse in 20e minuut "bijna" een schot richting het doel te lossen. Het is wachten totdat Jesse weer eens een keer gaat scoren. Maar... als het moment daar is, weet ik zeker dat er een heel verslag met lovende woorden aan toegewijd zal worden!

Zo zou ook de rest van de eerste helft verlopen, veel strijd, veel leuke duels om naar te kijken en hier aan daar wat kansjes, maar geen doelpunten. Grashoek had de eerste helft overleefd!

Wederom in de rust hetzelfde besef als de vorige keer; er kon zeker een, of meerdere, punten gepakt worden. Als er gewoon gevochten bleef worden, hoefde er tegen een goede tegenstander (5e in de competitie) geen verlies geleden te worden.

In de eerste 30 minuten van de 2e helft zou er niet veel anders gebeuren als in de eerste helft. Wel wist Jimnaldo een aantal keren goed op de brommer te gaan en wist hij een tegenstander van groot postuur vakkundig tezamen met zichzelf naar de grond te werken, waardoor er zowaar een shetlandpony aan gewicht (spieren natuurlijk!) zou omvallen. Piet moest vervolgens toch even vragen of het wel goed ging met Jim na deze knal. Gelukkig wist onze magician Sjoedje deze vraag voor Jim met ja te beantwoorden. Fijn dat het goed met je ging Sjoedje!

Ondanks de felle strijd die de Grashoekse spelers leverden begonnen er hier en daar de eerste scheurtjes in de organisatie te ontstaan. Het zou dan ook in de 75e minuut leiden tot de 0-1 na een steekbal en snelle loopactie van de Sevenumse aanvallers. De hoop was op dat moment nog niet opgegeven. Echter, helaas, was dit van korte duur. In de 81e minuut wist Sparta op eenzelfde manier op 0-2 voor te komen. Grashoek zou in de 87e nog wel een grote kans op een aansluitingstreffer hebben, maar het mocht niet zo zijn. Eindstand; 0-2.

Helaas geen punten behaald deze zondag. Maar daarbij moet zeker benoemd worden dat er voor elke meter op het veld gevochten was! De strijd was goed en hopelijk kunnen er wel punten behaald worden als er zo gevoetbald wordt tegen een tegenstand die ietwat meer van ons kaliber is! Daarom ook geen eikel van de week deze keer!

De middag werd hierna niet een keer gezamenlijk vervolgd, maar op meerdere locaties. Waar de een Ajax zag winnen, aanschouwde een andere het spel van PSV in Eindhoven zelf, en stond een aantal spelers onder het genot van huisband Rowwen Hèze te Høken in Schijndel. Voor iedereen vast een mooie middag!

Tot volgende week, wanneer we mogen aantreden tegen Reuver 5!