Gin punten in ut Ezelsriek

Luttelseweg 26
5975VW
SEVENUM

Na 7 weken winterstop was het moment dan eindelijk weer eens daar; Grashoek 3 kon weer de wei in! Menig supporter zal zich nog goed kunnen herinneren hoe de 1e seizoenshelft afgerond werd, met de legendarische overwinning op Panningen. Zou Grashoek 3 deze lijn door kunnen zetten en nu ook van de Ezels in Sevenum te kunnen winnen?

Nu de kroegen om 22.00 sluiten was ook duidelijk dat de zaterdagavond in essentie geen probleem zou moeten zijn; iedereen om 22.30 in bed, toch?? Dat verliep toch wat anders; een avondje stappen met daarin heel wat alcohol, vallende fietsers en uiteindelijk ook nog een ingekopte ruit waren het perfecte recept voor een brakke zondagochtend.

Eenmaal aangekomen in Sevenum was het tijd voor de warming-up, met daarin een apart gezicht. Rick Vanlier speelde na meer dan een jaar langs de lijn gezeten te hebben weer eens mee. Dit tot genoegen van Luuk en Rik, die voor de verandering eens niet meer linksback hoefden te staan. Ook werd duidelijk dat de zondagmorgen sommigen beter afging dan anderen, maar daar later meer over, het was tijd om te beginnen.

Al snel werd duidelijk dat dit een lastige wedstrijd zou worden. In de 2e minuut wist Sparta (de oude club van Piet) namelijk al op 1-0 voorsprong te komen. Er zou gevochten moeten worden om punten te behalen. Dat is precies wat Luuk wist te doen, door in de 7e minuut een zware overtreding te maken. Vervolgens wist Jordi in de 15e minuut dan ook de eerste poging voor Grashoek te wagen. Het mocht echter niet baten, Sparta wist in de 20e minuut op 2-0 te komen nadat een vrije trap over Job ingekopt kon worden en werd in de 26e minuut ternauwernood de 3-0 voorkomen.

Hierna werd ook duidelijk dat Timo niet alleen in Beringe spoken had gezien. Timo, die gemiddeld twee erg brakke wedstrijden per seizoen speelt, was namelijk juist vandaag aan zijn tweede brakke wedstrijd begonnen, waardoor hij al snel wegens zijn kater gewisseld moest worden.

Tien minuten lang was er weinig actie, totdat Jordi in de 36e minuut toch tot een schot op goal kon komen. Helaas, zoals we wel vaker zien na een kans van Grashoek, kon Sparta in de 37e minuut op 3-0 voorsprong komen. Het was eigenlijk tijd voor rust, maar niet tot Jim wonderbaarlijk genoeg voor de 1e keer in het seizoen diep wist te gaan en daarbij een bal vroeg.

Na de rust helaas niet veel anders, waar er bij 3-0 nog hoop op een comeback was, was die hoop in de 48e minuut alweer snel verloren; Sparta wist namelijk op 4-0 te komen. Misschien was de druk er nu wel wat vanaf en kon er wat vrijer worden gebald. Dat lieten Jim en Jordi als ware Depay en De Jong in de minuten daarna dan ook met wat tiki taka voetbal zien, waarin Jim zelfs een kans kreeg. Zou Jim toch weer zijn echte talent laten zien vandaag?

Helaas moest Sparta eerst nog op 5-0 en 6-0 komen in de respectievelijke 63e en 68e minuut.

Het zou gelukkig geen totale vernedering worden. Na een bal van Mark kon Cristiano Jimnaldo eindelijk weer eens een doelpuntje maken in de 74e minuut; 6-1. Vervolgens wist Timo (die nu weer een beetje bijgekomen was) nog bijna een eigen goal te maken, kreeg Jim zijn publiekswissel, wist Brian iemand uit te kappen en vroeg zelfs Jesse om een diepe bal!

Zelfs daarmee was het nog niet uit met de pret, magician Sjoerd maakte zijn ambities voor zijn spitsenplek in het 1e weer waar door de 6-2 "in te tikken" in de 80e minuut.  (mooi schot hoor Sjoedje) En om alles compleet te maken, wist Sil nog even een goede KUTBAL over het Sevenumse sportpark heen te galmen. De wedstrijd was nu compleet, eindstand; 6-2.

Al met al een slechte wedstrijd, echter zorgde de twee doelpunten ervoor dat complete schande voorkomen werd.

Eikel van de week: Timo (al deed Job ook zijn best om deze begeerde trofee te winnen)