"Dea mins wil mig opeaten"; georganiseerde chaos op de peelrand!

Egchel 4 (zon)

Luuk Janssen (schot)

3 april 2022 11:00

J. van Lierop

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Weer een weekje verder, weer een nieuwe wedstrijd en natuurlijk, het daarbij horende verslag! Waar vorige week nog verloren werd van Reuver stond vandaag Egchel op het menu. Misschien herinnert u het zich nog wel, de uitwedstrijd tegen Egchel. Ja... die wedstrijd waar Rik zijn eerste goal van het seizoen wist te maken... maarja, wel in de eigen goal. Die wedstrijd werd nog met 2-1 verloren. Zou er vandaag revanche genomen kunnen worden?

Voordat er met de warming-up begonnen kon worden moest er eerst een hoop besproken worden. Want, wat was er nu eigenlijk allemaal in het Hukske te Beringe gebeurd? Waarom had Bart boursin in zijn haar?? En waarom moesten we ons allemaal één voor één melden bij trainer Piet?

Gelukkig konden alle vragen snel beantwoord worden!

Na niet aanwezig te zijn geweest in het Huske sinds die befaamde middag / avond na Bevo uit, zou Grashoek weer eens heel Beringe op zijn kop zetten. Bart, die was nog in de wolken van chansonnier John Tana, die hem wist te raken met nummers als; Foie Gras, De Garage, en Boursin (zoekt u maar even op op Youtube).

Trainer Piet had iets belangrijkers op de planning; de jaarlijkse contractbespreking! Zou iedereen verlengen? En hoe zou er om gegaan worden met de inflatie die Nederland op het moment teistert? Zou er eindelijk loonsverhoging mogelijk zijn, of moeten we het maar doen met een pilsje hier en daar? Helaas... dat kan en mag hier niet besproken worden wegens privacy redenen, maar gissen mag.

Nadat alles besproken was en er geconstateerd kon worden dat iedereen deze keer wel op tijd was, kon er begonnen worden aan de warming-up. Daar werd duidelijk dat het afwerken op doel vandaag een lastige klus zou worden. De meeste ballen belandde namelijk op het veld waar op dat moment de Polen aan het spelen waren.

En toch werd er met volle moed aangetreden op het hoofdveld; een puntje halen zou toch zeker mogelijk moeten zijn!

In de eerste tien minuten werd helaas een hoop duidelijk. Grashoek was nog niet helemaal wakker en kon een aantal keren nog maar net voorkomen dat Egchel op voorsprong zou komen. Maar, wat ook heel snel duidelijk werd was dat Sil na een aantal weken in Oost-Duitsland, met de daarbij horende Shampooooo avontuurtjes weer terug was. Wat hebben we zijn AAAH MAN en KUTBAL gemist (ook zijn voetbalkunsten en panna's natuurlijk)!

Helaas gebeurde in de 16e minuut dan ook waar voor gevreesd werd. Egchel kwam op 0-1 voorsprong. Het zou weer een lastige pot zou worden. Het restant van de eerste helft gaf hetzelfde beeld; het was Egchel dat steeds de aanval in kon zetten zonder ook maar één antwoord van Grashoek. Gelukkig voor ons mocht het zo zijn dat de Egchelse aanvallers, net zoals Sjoerd vorige week, het net niet wisten te vinden.

In de rust werd dit nogmaals duidelijk gemaakt door kleine president Job. We mochten inderdaad niet klagen. Hadden we met 0-5 achter gestaan, dan zou er ook geen haan naar gekraaid hebben. Het perfecte moment voor trainer Piet om in te grijpen met een aantal tactische wissels.

Zo kon er dan toch na de thee met nieuwe moed begonnen worden aan de tweede helft. Zou Grashoek het tij kunnen keren?

De eerste twintig minuten van de tweede helft brachten geen uitsluitsel. Grashoek kreeg hier en daar weliswaar een paar kansjes, maar niets gevaarlijks. Gelukkig wist Egchel ook geen gevaarlijke kansen te creëren. Er werd nu wel voor elke meter gevochten. Dat zorgde dan ook voor overtredinkjes hier en daar, waardoor vedette scheidsrechter Jan steeds vaker op zijn fluit moest blazen.

In de 79e minuut was het dan toch echt tijd. Tijd om te scoren. Egchel leerde hier snel een belangrijke les; wanneer er veel spelers op een hoopje staan is ELKE bal in de 16 gevaarlijk! Zo zorgde onkunde van Brian (die de bal verloor) ervoor dat een Egchelse speler niet goed kon wegwerken. Die bal belandde op zijn beurt bij Luuk in zijn voeten. De keeper uit positie, een schot in de korte hoek, en BAM. De 1-1 lag in het net!

Luuk zelf kon het niet geloven, zat die bal er nu echt in? Hij ging toch naast? Aan het gejuich van Brian te zien, die juichte alsof de Champions League gewonnen was, drong het nu ook bij Luuk door; de gelijkmaker was gemaakt!

Zou er doorgepakt kunnen worden in de laatste 10 minuten? Het gas ging in ieder geval nog even vol open.

Het was tijd voor chaos. Beide ploegen wilden vol in de aanval, wat tot nog meer overtredingen en de nodige frustraties leidde. Het leidde dan ook tot kansen aan allebei de kanten van het veld. Verdediger Mark moest alles geven om een corner te verdedigen. Hij gaf zoveel dat de Egchelse speler zowaar bang werd om opgegeten te worden. Hij moest het helaas wel bekopen met een schouderblessure waardoor hij zeker een week afwezig zal zijn.

Aan de andere kant van het veld wist Sil nog bijna een omhaal te scoren en was er in de laatste minuut van de extra tijd nog een reuzekans waar te nemen. Het mocht niet zo zijn, beide ballen verdwenen niet in, maar achter het net. Toch nog één punt behaald (voor sommigen voelde het zelfs als winst)!

Na de wedstrijd kon er dan eindelijk een keertje niet het verdriet weggedronken worden, maar gedronken worden op het gelijkspel. Het zou een lange, late, en zaate middag worden.

Volgende week zal er aangetreden worden tegen Panningen in een strijd om de laatste plek, hopelijk wordt er dan weer eens gewonnen!

Eikel van de week: geen, niemand verdiende de eikel (al vergat Luuk hem wel mee naar huis te nemen).

bertje.PNG