Grashoek 3 "overspoeld" door Kessel 4

Roode Eggeweg 6 B
5995PH
KESSEL LB

Na helaas een weekje afwezig te zijn geweest wegens een coronagolf binnen de ploeg was het nu tijd om aan te treden tegen Kessel 4. Althans dat dachten we...

Op het formulier was zaterdag namelijk te vinden dat we zouden spelen tegen Kessek 4, met daarbij ook nog een aantal nieuwe namen binnen de ploeg; Riel Sprenkels en Bart van Essevekdt. Of het formulier in een dronken bui is opgesteld of dat we daadwerkelijk een nieuw dorp en nieuwe spelers hadden gevonden laten we maar aan de verbeelding over.

Waar we wel zeker van konden zijn was dat een aantal spelers zaterdagavond goed doorgeschakeld hadden bij optredens van onder andere Shirley, de Aod Prinse, Hoondervel, de Aafterparty (met Jim) en zeker niet te vergeten trainer Piet Fleuren, die de zaal in Leanzo weer eens helemaal op zijn kop zette met zijn hitjes. Zoals wel vaker; het perfecte recept voor de zondagochtend.

Daar bleek namelijk bij het vertrekken dat er iemand miste. Jim wist 2 weken geleden na zijn doelpunt al te vertellen dat dit zijn eerste en laatste keer van presteren zou zijn, nu dry january voorbij was. Het enige wat nu gepresteerd was, was niet bij vertrek aanwezig zijn. Hij zou zijn walk of shame langs de zijlijn gaan maken terwijl er al dik 20 minuten gevoetbald werd.

Ook in Kessel niet veel anders als normaal, een rustige warming-up, Job "helaas" weer op goal en duidelijk dat we de eerste 10 minuten alert moesten zijn om wederom een snelle tegengoal te voorkomen! Dus dat gezegd te hebben; in de 2e minuut viel de 1-0 voor Kessel na balverlies achterin, waarna de bal mooi de kruising in werd geramd. Voor de statistieken; Grashoek 3 kreeg in 13 gespeelde (beker- en competitie) wedstrijden in 8 wedstrijden de eerste tegengoal binnen 10 minuten.

Het zou wederom een lastige klus worden om hier punten te gaan pakken. Het feit dat er meer langs dan tegen de bal getrapt werd hielp al helemaal niet mee. In de 12e minuut kon Kessel nog een keer 1-op-1 met keeper Job komen na balverlies van Luuk. Gelukkig kon deze speler niet presteren onder deze druk. In de 18e minuut was het helaas alweer raak. Een Kesselse speler kon na een steekpass zo de hele verdediging voorbij rennen en de bal in het net schieten; 2-0.

De eerste echte grote kans voor Grashoek kwam in de 21e minuut nadat Mark een gevaarlijk schot op doel wist te lossen. Maar daar zou het dan ook even bij blijven. In de minuten die volgden wist een Kesselse speler Sil uit te maken voor lompe boer, perste Sil zelf er een heerlijke AAAAH MANNN uit en maakte Timo na een schop een dubbele salto met afsprong niveau Epke Zonderland.

Gelukkig kon ook Grashoek tussen alle ellende door opleven. Dat bracht in de 38e minuut dan ook eindelijk een goal. Vedette Tim pakte Grashoek bij de hand en kon na een bal van Jordi zijn tegenstander uitkappen en de bal in het net leggen. De aansluitingstreffer was gemaakt; 2-1.

In deze minuten werd ook duidelijk waarom Bartje niet zijn beste wedstrijd speelde, hij had naar horen en zeggen zeker een matige 30 pils weggetikt op de zaterdag; verklaarde een hoop!. Grashoek 3 kon voor rust nog een keer gevaarlijk worden; Jordi (die in de statistieken Sjoedje bijna ingehaald heeft) kon nog een schot lossen dat helaas door de keeper gepakt kon worden.

In de rust met daarin een donderspeech van Piet werd een ding duidelijk, hier hoeft niet verloren te worden. Slechter dan de eerste helft kon ook bijna niet, dus er was zeker hoop. Ook moest Timo nog gewisseld worden. Naar eigen zeggen was hij moe, maar hij kon natuurlijk ieder moment opgeroepen worden om met de veerpont naar Oekraïne te varen om de Russen tegemoet te komen en tegen te houden.

In de tweede helft waren de rollen dan ook omgedraaid. Het was nu Grashoek dat Kessel figuurlijk bij de ballen nam. Helaas gold dat niet voor iedereen, Sil kreeg namelijk een flinke trap tegen zijn sergeant-majoor en twee cadetten te verduren. Deze moesten dan later ook even op hilarische wijze gekoeld worden met de spons. Luuk probeerde vervolgens even voor waarzegger te spelen en te voorspellen dat hij over 10 minuten kramp zou krijgen (kwam helaas niet uit).

Het was dan nu echt tijd om aan te vallen. Gehuurde spits Thom kon in de 60e minuut helaas de 2-2 niet inkoppen omdat het hoofd van de Kesselse speler groter was. Sil wist vervolgens in de 69e minuut de paal te vinden na een goede bal van Jordi; frustrerend genoeg nog steeds geen 2-2. Het was tijd om Brian, die dit seizoen nog niet heeft gescoord, eens een kans te geven. Bij een corner liet hij zijn ware talent zien en draaide hij bijna zomaar de bal in de goal. Zoals u leest, het was Grashoek met de grote kansen.

Maarja, zelfde verhaaltje blah blah blah. Kessel in de 83e minuut onverdiend op 3-1 voor, de hoop was nu wel vervlogen.

Zelfs de Grashoekse Tinder Swindler Sjoedje die eerder het veld ingekomen was kon het nu niet meer goedmaken. Het was zelfs zo erg dat hij deze wedstrijd geen enkele bal goed wist te raken. Jesse wist met zijn snelheid wel nog een tegenstander zo hard te laten schrikken dat hij daadwerkelijk in zijn onderbroek poepte. Weet iedereen ook weer hoe angstaanjagend de snelheid van Jesse is. Luuk wist wel correct te benoemen dat "de ongerboks dr allein is um dr veur te zurgen det de pillie neet tussen de rits kump!"

Eindstand; 3-1. Velen wensten nu dan ook dat Kessel onder water gelopen was tijdens de overstroming van de Maas, dan was deze ellende in de ochtend tenminste voorkomen.

Nadat Timo afgezet was aan de Maas om de Russen aan te gaan pakken kon de middag weer vervolgd worden in de kroeg, zo werd de dag toch nog goed beëindigd.

Eikel van de week; Jim van Oijen, wegens pas tijdens de 20e minuut van de wedstrijd op te komen dagen. Hij wist het wel een beetje goed te maken door het vaasje van 3L (groter als zijn hoofd!) op te drinken in Leanzo.

Knipsel.PNG

pilske.PNG