Black sunday in Egchel; doelpunten in uitverkoop

Egchel 4 (zon)

Sjoerd Gommans (intikker)
.... (intikker)

21 november 2021 11:00

W. Oomen

Sportpark De Wietel
Emmastraat 50
5981BP
PANNINGEN

Na een week welverdiende rust na de overwinning op Reuver was het tijd om weer aan te treden tegen Egchel 4. Echter, kreeg Grashoek 3 ondanks de rust te maken met verschillende tegenslagen. Zo werden leden van de staff van Grashoek 3 getroffen door Corona en moesten Hugo en Mark ons trouwe publiek teleurstellen met het zoveelste verbod. Ondanks deze tegenslagen was het dan toch tijd om weer eens de letterlijke "wei" in te trekken tegen Egchel.

Maar aantreden tegen "Good en vooral Old Egchel" ging niet zonder slag of stoot. Op deze cold and rainy sunday was het tijdens het uitdelen van de nieuwe polo's en vestjes (gesponsord door Van Gog kwekerijen; die volgende week in volle glorie op de foto zullen gaan) duidelijk dat er iemand miste. Timo had net wat te veel uurtjes doorgebracht in de kiet en wist zich daardoor te verslapen. Na uit bed te zijn gebeld en aangekomen te zijn bij Leanzo viel iets bijzonders op; Timo zag nog witter als sneeuw. Het kan natuurlijk zo zijn dat hij in een dronken bui nog op spokenjacht is geweest, maar dat hij iets schrikbarends had gezien was duidelijk; was het de rekening na een avond zuipen, een spook, of toch gewoon alcohol?

Eenmaal in Egchel aangekomen werd al snel over de staat van het veld gepraat, waar in Grashoek sprake was van een "good veld", viel er in Egchel alleen maar te spreken over een "sjlecht veld". Er zou gewoon gevoetbald moeten worden, kon Grashoek 3 weer punten pakken?

In de eerste 20 minuten van de wedstrijd had Grashoek 3 veel balbezit, maar aan de passing ontbrak het zowel bij Egchel als Grashoek een beetje. Zo moest ook spits van de dag Sjoedje achter een aantal verkeerde passes aanhuppelen, waarbij Jesse (die voor nu weer rechtsbank opgesteld stond) zijn loopje cynisch vergeleek met het vangen van vlinders in de vlindertuin.

Na 23 minuten was het gelukkig toch tijd voor de eerste echte kans van de wedstrijd. Na een overtreding van het Egchelse middenveld kon Jordi de vrije trap voorgeven, echter kon Sjoerdje de voorgegeven bal niet in het net werken. Het was nu wel duidelijk dat Grashoek het initiatief zou nemen. In de 26e minuut leek het dan zo ver; na een schot van vedette Roel dat niet goed gepakt werd door de keeper van Egchel kon Bartje bij de bal komen. Hij wist deze op Sjoerdje te spelen, die de bal achter de keeper legde. Het mocht helaas niet zo zijn, Bart werd buitenspel gevlagd en de 0-1 werd Grashoek 3 door de neus geboord.

Precies 3 minuten was er tijd om wat te lachen. Zo viel er te gehoren dat er ook in Egchel 4 een Jesse voetbalt, die tijdens de vorige wedstrijd al in de 20e minuut kramp kreeg. Toeval bestaat niet! In de 30e minuut, net toen het op de bank wat serieuzer werd, drong grashoek nog maar eens aan. Jim wist de bal bij Tim in de voeten te spelen, die vervolgens kon schieten. De Egchelse keeper verzaakte wederom om de bal klem te pakken, en zo kon Sjoedje nu wel de 0-1 inschieten! Zou het succes van 2 weken geleden dan toch voortgezet worden!?

Nou.... nee! In de 31e minuut, vlak na de aftrap van Egchel was het nu de thuisploeg die enigszins aandrong. En helaas, een slecht schot van de Egchel kaatste via het been van Rik zo de eigen goal in; 1-1.

In de rust, met waarschijnlijk de beste thee van het seizoen, was het voor iedereen duidelijk; hier konden zeker punten gepakt worden. Trainer piet paste na zijn speech nog een aantal tactische wissels toe en sprak zijn vertrouwen in het team uit. Tijd voor de tweede helft!

In de tweede helft was het Egchel dat de overhand nam en kon Grashoek bijna niet meer bij de goal van de tegenpartij komen. In de 51e minuut kwam dan ook de mokerslag. De verdediging stond nog ergens op de middellijn waardoor een speler van Egchel vrijuit kon lopen en zo de 2-1 intikte achter Tom (die zijn rentree op doel weer maakte). Het voetbal dat daarop volgde viel tegen, een van de weinige hoogtepunten was een panna van Jim. Waar Jim nog een panna wist te maken kreeg Sil deze keer zelfs een panna tegen.

Het was tijd voor verandering, misschien kon Jesse het tij keren. Na tegen Reuver niet gespeeld te hebben werd hij deze keer in de 65e minuut binnen de lijnen gebracht, waarna hij een aantal uitstekende voorzetten wist te geven. Wat verder nog meehielp, is dat een "tactisch tackeltje" van Roel in de 72e minuut ervoor zorgde dat een Egchelse speler zijn geduld met de scheidsrechter verloor en daarmee een gele kaart (en 10 minuten) pakte. Ook Timo begon rondom deze minuten weer wat kleur te krijgen, waar hij in de eerste helft nog lag te slapen, was hij nu echt wakker. Mocht de marine ooit een schip naar Timo vernoemen zijn we er zeker van dat zelfs de zwaarste vijand rechtsomkeer maakt. Het was dus weer tijd voor Grashoek om aan te dringen! Maar helaas, er kon niks gevaarlijks gecreëerd worden. Eindstand 2-1; opnieuw tijd om volgende week onderaan te beginne.

De middag kon weer vervolgd worden bij Leanzo, waar nog lang genoeg na gepraat kon worden over wat er nu wel en niet goed ging. Maar vooral weer gelachen werd over wie er deze week zou aanbellen bij Rik en wie Bart naar huis zou brengen.

Volgende week wordt er aangetreden tegen Neer in een wedstrijd die zal bepalen wie er laatste komt te staan in de competitie. Hopelijk worden er dan weer punten gepakt!

Eikel van de week: Rik Teeuwen voor het maken van een eigen goal.

Snapchat-915251143.jpg