Punten de maas in oppe Ruiver

Reuver 5 (zon)

27 maart 2022 12:45

A. Hodzic

Sportpark Dijckerhof
Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER
tel. 077-4742885

Zondag 27 maart; het zou de dag moeten worden dat Grashoek 3 weer eens van de laatste plek af zou komen. Na vorige week zondag een goede pot strijd geleverd te hebben tegen Sevenum was de hoop op een driepunter dan ook weer eens aanwezig! Dat zou toch mogelijk moeten zijn tegen de nummer 11 (en tevens enerlaatste) op de ranglijst; Reuver 5?

Maarja... eerst weer die verdomde zaterdagavond, zou die weer roet in het eten gooien? Op die zaterdagavond en zondagochtend werden wel 2 dingen duidelijk. Sjoedje zat goed in zijn vel en zou zeker niet op de bank beginnen, want anders...! Hij zou eindelijk weer eens zijn goaltje meepakken! Dat hij vervolgens te laat kwam en toch op de bank moest beginnen hielp hem dan ook niet echt mee.

En Sjoedje zou niet de enige zijn; ook Jim wist zich te verslapen en durfde zelfs een verzoek in te dienen om thuis opgehaald te worden. Het had beide heren niet misstaan als ze na de wedstrijd een rondje hadden verzorgd. We zullen hem vast nog wel tegoed houden.

Verder wist Timo nog even puik te demonstreren hoe een echte marinier omgaat met een nachtje van maar slechts 2.5 uurtjes. Slapen kan natuurlijk nog altijd als je dood bent. Maar goed, we waren weer compleet en er kon vertrokken worden naar Reuver.

Na de warming-up was het tijd om te paraderen naar veld 4; daar zou het moeten gebeuren. Echter, tot grote schrik werd er geen veld aangetroffen, maar zowaar een heel gebergte. Meer pieken en dalen dan de Alpen, en door en door hard. Zouden alle kruisbanden het wel volhouden?

Na de aftrap was het direct even schrikken voor de Grashoekse verdediging. Timo zat namelijk langs de bal, moest een tackle op de man inzetten en eindigde met een koprol (10 voor de afsprong hoor). Maar daarna zouden in de 2e en 3e minuut de eerste schoten van Grashoek gelost worden. Brian en Jordi misten allebei helaas.

De 30 minuten die volgden brachten niet veel. Er moest vanuit Grashoek vooral verdedigd worden en ballen vlogen overal heen behalve de goede kant, mede dankzij het veld... Maar dit constante verdedigende werk spelde al wat onheil.

In de 35e minuut was het dan ook raak voor Reuver. Na een steekbal op de Reuverse aanvaller die langs Rick afrende, kon de 1-0 binnengeschoten worden. En zoals dat wel vaker gaat, werd het nog erger. In de 36e minuut kon een afstandsschot door Reuver niet goed ingeschat worden door keeper Job; 2-0.

In de rust een aantal harde woorden van trainer Piet. Het zou echt beter moeten als we nog van de laatste plek af zouden willen komen vandaag. En laten we eerlijk zijn, 2-0 in termen van Grashoek 3 valt op zich wel mee. In de eerste seizoenshelft maakten we met dezelfde stand een comeback tegen Reuver waarna met 3-2 gewonnen werd. Er werden wat tactische wissels doorgevoerd en er kon begonnen worden aan de 2e helft!

Die 2e helft werd dan ook wat sterker begonnen, Grashoek nam als het ware voor zover dat ging het overwicht. Tot echte grote kansen leed dat niet snel, maar in de 60e minuut kon Mark na een diepe bal van Jordi een gevaarlijk schot lossen, helaas net naast. In de 75e minuut kon Jim weer eens een poging wagen om een legendarisch schot te laten zien, ook dat mocht niet zo zijn, het schot ging millimeters langs de paal (of toch richting de cornervlag????)

In de minuten die volgenden gebeurde er aan beide kanten niet zo veel. Er werd simpelweg op en neer gevoetbald zonder grote kansen. Helaas in de 90e minuut, nadat de scheidsrechter al 10x had aangegeven dat er nog slechts 1 minuut resteerde, en de Grashoekse verdediging in slaap gekukeld was kon Reuver nog op 3-0 komen.

Niet van de laatste plek af... Een domper (die weggedronken zou worden bij Ramones). Hopelijk kunnen er volgende week tegen Egchel wel weer eens punten behaald worden!

Eikel van de week: Sjoerd Gommans. Ook Jim deed een gooi, maar na Sjoedje zijn gedurfde woorden van zaterdagavond die hij niet waar wist te maken, meer dan verdiend ;)

Snapchat-1837968233.jpg