In Near sjelden ze gaer!

Maasweg 1
6086CA
NEER

Na dinsdag al een wedstrijd tegen Baarlo te hebben gespeeld was het zondag tijd om opnieuw aan te vangen tegen Neer. Zouden de paradepaardjes van Grashoek 3 de conditie hebben om de tweede wedstrijd van deze week tot een goed einde te brengen?

Neer is een bekende tegenstander. Twee weken geleden werd er in een wedstrijd waar spanningen hoog opliepen "ietwat onterecht" met 1-2 verloren. Extra reden om revanche te nemen deze keer!

Grashoek 3 zou aantreden in een opstelling die voor geen enkele tegenstander bekend is. Interim leider Jesse, die Job voor een weekendje verving moest een aantal wijzigingen doorvoeren. Door afwezigheid van Brian, die op het moment goed aan het vertoeven is op Curacao, en Sjoedje, die de planten water moest geven op deze zomerse dag, zou de hele aanval omgegooid moeten worden. Jesse nam gelukkig het heft in eigen handen en plaatste samen met Piet en Gerard tactisch; Luuk, Tim, en Sil voorin.

Ook op goal een nieuw gezicht. Door afwezigheid van zowel Tom en Job, zou nu Hans van Sleeuwen het doel vullen. Deze vedette zou vandaag het doel schoon moeten houden!

Er kon begonnen worden. En direct was Grashoek gevaarlijk. In de 5e minuut kon Luuk na een vrije trap van Roel op goal schieten. Helaas net naast. Vervolgens in de 18e minuut wist Sil de bal op de paal te koppen. Jim, die op dat moment op de bank onzin zat te lullen wist het zeker; hij zou deze bal er wel ingekopt hebben.

En de kansen hielden niet op, Grashoek bleef gevaarlijk. Maar, ook neer kwam een aantal keer voor de goal, maar keeper Hans wist keer op keer de bal vakkundig op te vangen of te keren.

In de 43e minuut zou de laatste grote kans van deze enerverende eerste helft komen. Hans kon een lange bal diep geven op Sil, die op de keeper af kon stormen. Helaas kon hij nu net niet uithalen door een vervelende stuit op het droge, ongemaaide, en ongekalkte veld.

In de rust werd weer eens op het hart gedrukt dat ook nu weer iets mogelijk was, 3 punten moesten te halen zijn. Maar zou er ook de tweede helft doorgedrukt kunnen worden in de bloedhete zon?

Het antwoord daar normaal op; nee. Het antwoord nu; JAZEKER. Luuk kon in de 46e minuut al direct tot een kans komen. Sil  wist in de 48e minuut een poging tot een omhaal te wagen. Helaas zat hij langs de bal. Misschien doet het hem goed als hij er de volgende training wanneer we de omhaal oefenen er wel bij is!

Het was wel duidelijk, Grashoek 3 wilde wel, maar kans na kans ging er gewoon net niet in.

Maar daar was dan supersub Jim, die zijn woorden wel even waar ging maken. Op zijn nieuwe schoenen (die dinsdag ingelopen waren) stormde in de 62e minuut naar het doel. Daar wachtte hij op de perfecte plek op de hoge bal van Jordi. Hij wist hem perfect in te koppen zoals geoefend op de training; 0-1! Grashoek 3 op voorsprong!

Tijd om de zenuwen in bedwang te houden en zelfs door te drukken. Dat leidde in de 75e minuut nog tot een kans van Mark, na een mooie aanvallende combinatie tussen Rick en Mark. Helaas werd de bal net langs geschoten.

Sil was nog altijd aan het vechten voor zijn goal. Niet met zijn tegenstander, maar met zichzelf. Zoals in het kleedlokaal later ook benoemd; "jijzelf bent je grootste vijand!" In de 85e minuut kon hij dat gevecht eindelijk winnen. Hij kwam 1-op-1 met de keeper en wist nu te scoren! 0-2! De buit was wel binnen.

Alles wat resteerde was het gescheld van Neer. Het bleken de laatste stuiptrekkingen te zijn van een team dat de moed opgegeven had en de frustratie maar op elkaar moest uiten.

Eindstand; 0-2. Grashoek 3 had na een harde strijd verdiend gewonnen van Neer 6. Eindelijk weer eens 3 punten mee in de tas naar Grashoek. En ook nog eens de 0, de eerste keer dit seizoen, en dat dankzij Hans!

Op de Grashoek werd de middag op de voetbalclub vervolgd op de Black and Yellow Party. Onder de leiding van DJ duo Roulette (Jim en Luuk), werd genoten van een heel aantal goudgele rakkers. Maar, er werd ook nog een transfergerucht opgevangen.

Grashoek 3 zou na het succes vandaag namelijk Sjoedje willen verkopen aan dames 1 van Koningslust. Helaas was het maandsalaris van alle spelers tezamen niet genoeg om de dames er van te overtuigen om Sjoedje over te nemen...

Volgende week nemen we het weer op tegen BEVO 4. Hopelijk kan dan de schade beperkt gehouden worden. Tot dan!

Eikel van de week; geen, 0-2 spreekt voor zich toch?