Wittenhorst straft foutjes Graslust genadeloos af

KONINGSLUST
tel. 077-4652085

Wittenhorst straft foutjes Graslust genadeloos af

Na twee vrij kansloze nederlagen tegen de huidige koplopers van de competitie (DES Swalmen en SV United) speelde Graslust een veel betere wedstrijd. Het eerste kwart van de wedstrijd waren zij tegen Wittenhorst de bovenliggende partij. Niet dat het tot veel kansen leidde, maar toch het gaf wat vertrouwen. De enige echte kans was een kopballetje van Joeri, dat net naast het doel eindigde. Halverwege het tweede kwart kwamen de bezoekers op voorsprong. Een hoge bal kon door Niek S. niet goed verwerkt worden en viel pardoes voor de voeten van een oranjehemd. Met een schot van de rand van de 16 verrastte hij Niek G. Wittenhorst verdubbelde de score met wederom een schot van randje zestien. De bal leek houdbaar, maar verdween in de rechter benedenhoek.

Na rust werden de hulptroepen van de JO19 (Karst en Milan) op de bank gezet en kwamen Mick en Stan in het veld. In de eerste minuten leek Graslust uit een ander vaatje te tappen, maar door persoonlijke foutjes werd in 5 minuten de score weer verdubbeld. Allereerst schoot de bal van de schoen van Daan en ging ie door de benen van Rik. Daarna was het een koud kunstje voor de Horster aanvaller. De 0-4 was een misser van Niek G.
Na dit doelpunt kwam Graslust veel beter in hun spel. Via Quinten kwamen de gastheren er af en toe gevaarlijk uit. Joeri had bij zijn lage voorzet iets geweldig in gedachte, maar zijn overstapje zou alleen werken als er daadwerkelijk iemand achter hem gelopen had.... Tien minuten voor tijd ging hij wel goed door, maar werd in de zestien van achter aangetikt. Hij kwam weliswaar nog tot een schot, maar de scheidsrechter legde bal terecht alsnog op de stip. Ondanks de intimidatiepogingen van de Horster keeper bleef Teun koel en plaatste de bal in de linkerhoek. Hiermee stond de eindstand op het bord.

Maar we kunnen wel concluderen, dat als de foutjes eruit gehaald worden, Graslust daadwerkelijk punten kan gaan pakken. Te beginnen met IVO uit Velden, waar Graslust komende zaterdag op bezoek gaat.