Graslust JO17-1 pakt de eerste punten van het seizoen

KONINGSLUST
tel. 077-4652085

Graslust JO17-1 pakt de eerste punten van het seizoen

Het zat er al aan te komen. De laatste wedstrijden werd het spel van Graslust steeds beter. Het team van Jarno wist zich echter telkens niet te belonen voor het betere spel. Tegen de JO17-1 van HBSV uit Hout-Blerick lukte dat wel. En het was verdiend.

Met de terugkeer van Neil als laatste man, kon Niek S. weer doorschuiven naar het middenveld. Hierdoor kwam er meer stabiliteit in het team. Het gevaar van Graslust kwam vooral over links, waar Jelle soms slim gebruik kon maken van de ruimte. Voorzetten van links waren echter vaak onzuiver waardoor er weinig gevaar voor de keeper ontstond. Een steekpasje van Luc zette Niek S. vrij voor de keeper en hij faalde niet: 1-0. Een paar minuten later stond Jelle in een vergelijkbare situatie oog in oog met de keeper, maar helaas snoeihard schoot hij recht op de keeper. Graslust had het zich hier dan veel makkelijker kunnen maken. Zo nu en dan kwam ook HBSV er gevaarlijk uit. Het gevaar kwam vooral over links, maar de groen-witte aanvallers hadden hun vizier niet op scherp staan en Niek G. keepte weer een degelijke wedstrijd.

De tweede helft startte Graslust weer met vol energie en kreeg ook goede kansen. Joeri zette Luc vrij voor het doel, maar zijn schot ging naast. Ook Jelle die dit keer vanuit rechts alleen op de keeper af kon, miste doel. Uiteindelijk was het toch Jelle die de bevrijdende 2-0 in de boeken schoot. Hiermee was het verzet van HBSV, dat sowieso een zwakke wedstrijd speelde, gedaan. Maar het leidde bij Graslust niet meer tot grote kansen. Joeri kreeg nog één mogelijkheid, maar zijn schot was te zwak. Schoten uit de tweede lijn, zorgden bij de Hout-Blerickse keeper tot weinig benodigde inspanningen.

Na twee keer 40 minuten floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en daarmee waren de eerste drie punten in de pocket. Komende woensdagavond gaat Graslust op bezoek bij SV Blerick. Eens kijken of daar ook een paar punten meegenomen kunnen worden.