Grashoek start competitie met gelijkspel.

TSC '04 1

4e klasse E

26 september 2021 14:30

E. Lemmens

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 6
5932AH
TEGELEN

Ondanks het ontbreken van de doelpunten zorgden Grashoek en TSC zondag voor een vermakelijke wedstrijd. Beide ploegen kregen diverse kansen om te scoren maar hadden te maken met goed acterende doelmannen, attente verdedigers of de lat die een succes blokkeerde. Het spel golfde op en neer waarin beide ploegen goede fases kenden. TSC was de betere in het 2e deel van de 1e helft en Grashoek was het gevaarlijkste direct na de rust. Het 0-0 gelijkspel was uiteindelijk een terechte weergave van de krachtverhoudingen.

Grashoek start fel met direct een gevaarlijke Chris Hunnekens die vanuit een moeilijke positie links langs het doel met een hard schot de lat raakte. Toen TSC hiervan was bijgekomen lieten zij zien dat ze ook voor de 3 punten gingen. Goed verdedigen van Tjerk Van Sleeuwen en goed keeperswerk van Joep Gommans voorkwamen een achterstand. In de 24e minuut voorkwam de lat wederom een doelpunt van Grashoek. Leike Cuijpers werd goed bediend door Niek Schilder maar zag zijn schot op het aluminium stranden. Hiermee was het Grashoekse vuurwerk voor de eerste helft afgelopen. TSC was nu duidelijk de gevaarlijkste ploeg en het leek ook een kwestie van tijd voordat zij zouden scoren. Joep Gommans hield Grashoek echter in deze moeilijke fase op de been en hield zijn doel schoon met een paar puike reddingen. En die ene keer dat Joep er niet bij kon dwong hij het geluk af toen een schot vanaf 35 meter achter hem op de lat uiteen spatte.

Na de thee was het spelbeeld volledig omgekeerd. Grashoek kwam fel uit de kleedkamer en trok het initiatief volledig naar zich toe. De eerst kans was voor Chris die langs schoot. Daarna was het 3 keer Coen Gommans die dicht bij de 0-1 was. De 1e keer een kopbal uit een corner die net over ging. De 2e kans was ook een kopbal die van de lijn werd gehaald en de 3e kans was de grootste toen hij strandde op de TSC doelman die hij alleen nog moest passeren om te scoren. Daarna kreeg Chris ook nog een gelijksoortige kans alleen voor de doelman maar ook hij moest zijn meerderheid erkennen in de TSC goalie. In het laatste deel van de wedstrijd zakte bij Grashoek langzaam de krachten weg waardoor TSC toch weer wat hoop kreeg in een mogelijke overwinning. Het lukte de Tegelenaren echter niet om echte kansen af te dwingen. Grashoek hield stand door samen hard te werken om zo een verdiend punt mee naar huis te kunnen nemen wat uiteindelijk dus lukte. Volgende week komen de buren uit Beringe op bezoek op de Peelrand.

Door: John Janssen