JO17 strijdend ten onder tegen DES uit Swalmen

KONINGSLUST
tel. 077-4652085

JO17 strijdend ten onder tegen DES uit Swalmen

In de eerste bekerwedstrijd van 2021 is onze JO17 ondanks veel strijd uitgeschakeld door een fysiek sterk DES uit Swalmen. Graslust moet de wedstrijd beginnen zonder Teun en Stan. Zij vielen tijdens de oefenwedstrijd tegen Sparta Sevenum (6-1 verlies) geblesseerd uit. Bovendien waren Mick en Tim net terug van een blessure en nog niet volledig inzetbaar, daarom was Getachew van de JO15-1 gevraagd om mee te doen. Vanaf de eerste minuut werd duidelijk dat het een zware pot zou worden. De bezoekers wisten elkaar gemakkelijk te vinden en vooral op het middenveld verloor Graslust de bal te gemakkelijk. Fysiek waren de zwart-witten de baas op het middenveld. De 0-1 hing in de lucht, toch lukten het DES niet om de bal achter keeper Niek G. te krijgen. Na 20 minuten viel hij toch. Een lage voorzet vanaf hun linker kant werd binnengetikt. Tot overmaat van ramp raakte vijf minuten later Neil geblesseerd. Met Niek S. als nieuwe laatste man bleef de druk op de verdediging onverminderd hoog. Graslust kwam nauwelijks aan aanvallen toe. Een spaarzame kans van Quinten eindigde in de handen van de keeper. Toch bleef het in de eerste helft bij die ene treffer.

Tijdens de rust greep coach Jarno in. Hij bracht Tim als extra middenvelder en ging met twee spitsen spelen. Hierdoor werd het middenveld minder snel overlopen en kon er gemakkelijk opgebouwd worden. DES bleef wel het overwicht houden, maar het leidde nauwelijks tot kansen. Sterker nog, Graslust begon ook kansjes te krijgen. Met name Quinten benutte zijn snelheid, maar was in de afronding ongelukkig. De wedstrijd vorderde, maar de 0-1 bleef staan. DES begon zenuwachtig te worden en greep naar een beproefd, doch respectloos middel… tijd rekken. De keeper liet de bal net zo lang op de grond liggen, totdat een Graslustspeler op een meter of drie afstand gekomen was en hervatte dan tergend langzaam het spel. Dit leidde natuurlijk tot frustratie, waarbij de frustratie van de bezoekers nog wel groter leek. In een opstootje tussen Rens en de rechtsback van Swalmen deelde de bezoeker een flinke beuk uit, wat hem een uitsluiting opleverde. Rens werd voor de zekerheid even gewisseld. Swalmen moest verder met 10 man. Helaas voor Graslust was er te weinig tijd over voor de gelijkmaker. In de laatste minuut wist DES de score met geluk nog te verdubbelen. De uitstekend keepende Niek G. kwam uit om een bal te vangen, maar een medespeler raakte de bal nog net waardoor hij over de keeper heen ging. Via de paal wist een Swalmense aanvaller de eindstand 0-2 op het bord te brengen.

Conclusie: uitgeschakeld voor de beker, maar wel het inzicht gekregen dat met veel strijd een goed resultaat haalbaar is. Aan het einde van de competitie is er kans op revanche. Op zaterdag 4 december komt DES Swalmen weer naar De Lust.