Sterke winst in de wind!

RKSVO E2

Grashoek JO11-1

Joris Fransen (penalty)
Jelle Peeters (intikker)
Luuk Vanlier (schot)
Luc van Oijen (intikker)
Coen Gommans (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

22 maart 2014 10:00

In Grashoek scheen de zon bij het vertrek maar in Ospel aangekomen had de strak blauwe lucht plaats gemaakt voor een grijs en grauw wolkendek. Na de overwinning vorige week in Kessel kon het de mannen niet deren. Met een gure wind die van het éne naar het andere doel stond werd begonnen met de warming up. Kopje erbij, en opletten voor de wind waren de wijze woorden vooraf.

We starten met wind tegen. In het begin van de wedstrijd was het een beetje aftasten. Kijken hoe de tegenstander speelde. Van Grashoekse kant werd er vooral zenuwachtig omgegaan met balbezit. De harde wind en snelle tegenspelers waren hier waarschijnlijk de oorzaak van. Beetje bij beetje pakten onze mannen het initiatief. na 9 minuten en enkele mogelijkheden was het Jelle die de score opende. Daarna ontstond een open wedstrijd, met mogelijkheden over en weer. Vooral de wind zorgde voor het gevaar. Maar Randy hield zijn doel netjes schoon.

In de rust werd nog even aangegeven dat in de tweede helft de wind gunstig zou staan. En dat de jongens op moesten letten om de bal niet "te" diep te spelen. Deze tips werden goed opgepakt door het hel team. na 20 seconden leek de bal al achter de Ospelse doelman te verdwijnen maar 3 voeten vergaten hem er in te leggen. Het bleef op Ospelse helft en in de 29ste minuut was het Joris die een snoeihard schot op goal met de hand over getikt zag worden. Omdat het een verdediger was die dit deed kreeg hij daarvoor een penalty. 0-2 door Joris zelf. 2 minuten later was het Rijk die een bal van rechts voor het doel bracht. Jelle scoorde beheerst de 0-3. Grashoek had de wedstrijd nu volledig in handen. Coen kwam er in op rechts en hij deed meteen wat hij moest doen in enkel minuten gaf hij 3x de beslissende pass zodat Jelle, Luuk en Luc konden scoren. In de 47ste minuut haalde hij zelf nog uit voor de 0-7 op aangeven van Luc.

Een goede partij in deze omstandigheden. En vooral in de tweede helft slim gevoetbald! Volgende week thuis tegen Maarheze E3 een onbekende op papier zware tegenstander. Komt dat zien om 10.30uur...