Als team naar de winst!

Assist: Luuk Vanlier

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 403

15 maart 2014 9:00

Vandaag werd de competitie weer hervat na twee weken vastelaovesverlof. We mochten afreizen naar Kessel om te spelen tegen de E2. Een team waar we in het najaar nog met 2-6 thuis van verloren, en dat terwijl we toen in de eerste helft voor stonden en het beste spel hadden.

Dit moest en zou dus anders vandaag. De afgelopen week was goed getraind op het druk zetten op de tegenstander. Omdat deze tegenstander zelf het spel kan maken en dat ook goed doet als je dat laat was dit dan ook de opdracht. Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat deze opdracht begrepen werd. Kessel kon geen kant op en Grashoek wist bal na bal te veroveren.. Het leide dan ook meteen tot serieuze dreiging voor het Kesselse doel. In de 9 de minuut was het dan ook raak. "Gelegenheids" linkshalf kreeg ineens de bal voor zijn voeten en scoorde rustig en beheerst! Grashoek bleef het spelletje door spelen, er volgde nog een aantal corners en kansen, en Kessel kwam eigenlijk niet veel verder als de middenlijn. Na de rust veranderde er weinig in het spel beeld. Grashoek bleef druk zetten, en kreeg weer wat kansjes. Het was weer Levy die kon scoren uit een moeilijke positie. Kessel leek wakker te worden en binnen enkele minuten kregen ze dan ook de eerste kans van de wedstrijd. Een schot belande via de vingertoppen van de uitstekend keepende Randy op de paal. Dat was even spannend.  Tegen het einde van de wedstrijd had Grashoek de grip weer volledig terug en scoorde Ruud nog 2x knap na assists van Luuk en Joris.

Een dik verdiende overwinning van het hel team, volgende week spelen we uit tegen RKSVO E2 in Ospel..