Terechte puntendeling in Oostrum

Sjoerd Rijs (intikker)
Assist: Sjoerd Rijs

20 september 2020 12:30

De reserves van Grashoek en Oostrum hebben de punten gebroederlijk gedeeld in een uiterst vermakelijke wedstrijd. In de warming-up bleek dat Oostrum er zin in had. Grashoek had dan ook even tijd nodig om wakker te worden.... Helaas stond het toen al 1-0. Maar binnen 4 minuten boog Grashoek de wedstrijd om naar een 1-2 voorsprong.

Eerst was het michiel van de Werf die zijn eigen kopbal voorbereidde, en succesvol binnenkopte, daarna kon Sjoerd Rijs de 1-2 binnentikken na uitstekend voorbereidend werk van Wouter Franssen.

Oostrum was overdonderd door de geelzwarten en mocht van geluk spreken dat Grashoek niet uitliep naar 1-3. In de eerste helft waren Erwin en Wouter ongrijpbaar voor de defensie van Oostrum. Na een half uur kreeg Oostrum een pingel. Ook die werd uitstekend gepareerd door Joep. Rust 1-2.

Meteen na rust had Erwin de 1-3 op zijn schoen, maar weer was de keeper een sta-in-de-weg.

In de tegenaanval scoorde Oostrum de gelijkmaker. Weer 5 minuten later bracht Wouter de geelzwarten wederom aan de leiding na een assist van Sjoerd.  Langzaam vloeiden de krachten weg uit de benen van de Grashoekers. Oostrum kwam dan ook langszij ruim 20 minuten voor het einde. Grashoek snakte naar het einde. Uiteindelijk wisten de geelzwarten de 3-3- over de streep te trekken. Een mooie pot als opening van het seizoen 2020-2021.