Grashoek nog niet op toeren in eerste oefenwedstrijd tegen EWC '46.

EWC'46 1 (zon)

... (intikker)
... (afstandschot)
... (schot)
... (schot)

23 augustus 2020 14:30

Door Piet  Spee.

EWC '46 bleek een stuk verder in de voorbereiding. dan Grashoek dat nog duidelijk in de experimentele fase verkeert. Bij de 4e klasser uit Well liep veel  via hun  nummer 10, de uitblinkende aanvoerder die de lijnen uitzette, waar Grashoek vaak geen raad mee wist. De uitslag  4-1 is dan  ook in die hoogte dik verdiend.  Er werd voortvarend gestart. Al in de eerste 5 minuten  kregen beide ploegen een goede kans. Een goede aanval van de gasten stuitte op de EWC '46 doelman. Koen  in het Grashoek zag een schot in vrije positie langs gaan.  Na 10 minuten was het dan toch raak.  Bij een aanval over rechts  werd de geelzwarte defensie het bos in gestuurd  en de 1-0 op het scorebord gezet. Een verfrissende regenbui  mocht de strijdlust niet doven.  De uitblinkende Jarno Steeghs trof in de 19e minuut de lat. Een vrije trap van Raoul Bennenbroek werd onschadelijk gemaakt.  De groenhemden van EWC '46 waren slagvaardiger met  na 30 minuten een streep in de kruising. 2-0.  Dit werd ook de pauze stand.

In de eerste minuut van de tweede helft leek het er even op  dat het weer een wedstrijd zou worden. Wouter van der Sterren  verraste  de EWC '46 doelman met een lage schuiver in de rechter benedenhoek. Twee minuten later was de marge weer 2 goals. Grashoek had geen antwoord  op een snel uitbraak van de gastheren. 3-1.  Toch leek Grashoek na een uur wedstrijd  weer terug te komen. Een mooie combinatie tussen Wouter van der Sterren en Twan Hunnekens  leverde net niet een treffer.op. Ook Marco Sijben  bracht in de laatste 20 minuten nieuw vuur in de partij. Een wonderschone  solo van Marco  werd op het laatste  moment  gestuit.  Grashoek kreeg het steeds moeilijker tegen een fittere tegenstander.  Na 73 minuten  kon de bal niet voldoende worden weggewerkt en dit werd genadeloos afgestraft. 4-1. De geelzwarten bleven strijden  om de stand een beter aanzien te geven. Er kwam nog een paar kansen maar gescoord  werd er niet meer.

Komende zondag start de bekercompetitie. Grashoek ontvangt op de Peelrand 3e klasser HBSV uit Hout-Blerick.