Grashoek 3 (zon) - Kwiek Venlo 6 (zon)

Kwiek Venlo 6 (zon)

Mannen zondag, 3, 6e klasse 24

15 december 2013 10:45

Geachte lezers,

Vandaag kregen we Kwiek Boys op bezoek. Dit team was een van de grote 3 in onze competitie. Maar zoals u van ons gewend bent houdt Grashoek 3 wel van een uitdaging.

Om kwart voor tien moest de manschaft zich weer verzamelen in het spelershol 'de kantine'.
De rooie eikel Leon meende weer te laat te kunnen komen wat gelijk afgestraft werd door de daadkrachtige leiding met de 'eikel trofee'.

Wexie moest principieel op het matje komen voor zijn principiële te laat komen van vorige week. Een donderpreek van de vier koppige technische staf onder leiding van thunderspeech Pietje van Gaal.

Onze snotverdomme grote onbekende keeper was wederom spoorloos?! Vervangen door een talentvolle keeper Sil Waterneus,  zijn plaatsvervanger was gescout door Piet van Gaal. Spargel Rudy kon door het drukke seizoen niet aanwezig zijn. Mini is weg gekaapt door de kweekvijver Grashoek twee. Sprenkel hinkelt nog steeds nog met een strenge vorstelijke blessure, brrrrr koud he.

Voor de verandering ging de warming-up eens zeer soepel. De oudjes nam de jeugd onder hun hoede en iedereen was dan ook gedreven warmgewreven door de routines.

Grashoek 3 kwam goed uit de startblokken, binnen no time stonden ze 1 nul voor.  Via een corner kopte onze (t)immer gevaarlijke Frankie T de bal strak linksboven in de kruising.

Nog voor de manschaft had kunnen knipperen met hun ogen stond het weer 1-1. Een snoeihard schot linksonder in de hoek wat net niet gekeerd kon worden Sil Waterneus.

Samson was op volle snelheid en kon niet tijdig keren om een verkeerde paas op te pikken. Zodoende was het Kwiek Boys die het netje liet bollen. De één-twee was een feit.

Niet veel later viel ook de één-drie. Dit was echt een typische frot goal. Iedereen schopt tegen de bal en niemand raakt hem goed. Bam het netje bolde.

Grashoek 3 was een beetje van hun a-propos. Dit was in het gehele team werkzaam. Het zat ze dan ook niet mee, het geluk was niet bij de geel zwarte. Zo ving Sil Waterneus een bal, apeltje eitje zou je denken, maar door gemeentelijk falen van het veldonderhoud viel de bal tijdens een stuit op een graspol. De bal vloog dan ook vrij onverwacht weer in ons netje.

Onze kleine rooie vaatdoek die eindelijk enigszins op niveau voetbalde een foutje maakte had ook Kwiek weer vrijbaan naar onze doelpost bewaker. Het vissen ging hem goed af.

Men moet niet gaan wisselen om te wisselen dus Kruisingberg mocht gewoon nog minuten op de bank meepikken.

Bakstenen slipper zag zijn medespelers wederom over het hoofd en ging voor eigensucces, Frankie T liet hij gewoon rechts liggen. Een bagger schot geweldig op zijn slipper ketste via een Kwiek Kuit bij Frankie T in zijn voetjes en liet maar weer eens zien waarom hij de onbetwiste spits is bij Grashoek 3. 2-5!.

Het rust signaal volgde. Rust en thee daar was onze manschaft aan toe.

De tweede helft was het Sil Waterneus door de Tank weer bij de wedstrijd geroepen moest worden, want de kweekvijver vond hij wat interessanter.

Er waren weinig hoogte punten in de tweede helft. De 6,7 en 8-2 vielen dan ook vrij snel. Het voetbal was zoek.

Het enige benoemswaardige was dat Samson eindelijk eens de 90 minuten vol heeft gespeeld. Hij was hierdoor gelijk kansmaker voor Grashoek 1.

De derde helft loopt voorspoedig!

Gegroet,

Het giet oan!