Ook zonder Wielie een Wielie

10 november 2013 10:00

J. Fokkens

Beste lezer,

Het is weer zover een uitmuntend verslag van de uiterst objectieve tiepmiep.

Deze week gingen we zoals gewoonlijk niet op volle sterkte op pad.
Wielie zat nog in de file in Parijs voor zijn werkvakantie in het warme zuiden. Mollie had schlager stress. Samson moest met de pony's spelen. Maar tot onze verrassing was Lus er eindelijk weer eens bij.

We waren te gast op het sportpark van Irene. Het zag er naar uit dat het een regenachtige dag zou worden, dit was echter niet het geval. De warme zonnestralen hadden plaats gemaakt voor de ongewenste regendruppels.

Onze technische staf was vergeten na de afgelasting van het 1ste en 2de om een keeper van een van deze elftallen te vragen omdat de onze nog in Parijs zat. Hierdoor werd onze topscoorder gedwongen om de doellijn te bewaken.

Onze bank bestond deze week uit kotsende Tommy, movember slipper en zwarte piet.

Het fluitsignaal op deze zonnige zondagmorgen ging om 10 uur s 'nachts.

Sv Grashoek begon sterk aan de wedstrijd. Tikkie takkie zoals geoefend op de training werd eindelijk eens toegepast op het veld. Al snel kregen we de eerste kansen. Deze werden echter gemist door Sprenkie die een beetje onwennig opereerde in de spits.

Dit werd dan na een kwartiertje beloond met een goal. Wexie die echt als spielmacher opereerde stond ook aan de basis van deze goal. Rabo Rudy kon een loeistrak paasje van Wexie zonder probleem vol in de kruising peren.

Wexie strooide met paasjes vandaag, echter niet alleen naar spelers van het derde. Zo kwam een bal bij een speler van Irene terecht, deze kon van ongeveer twintig meter via een lopje de bal binnen wippen. Je zou denken dat Frankie T met zijn twee meter deze bal wel zou hebben maar de invloed van Wielie was toch te sterk. De eerste Wielie voor Frankie was een feit.

Met de 1-1 ging het vrij gelijk op. Toch was het onze geroutineerde aanvoerder die een foutje begin in de zestien. Hierdoor kregen we een penalty tegen. Geen nood zou je zeggen met de beste keeper van de Grashoek op je doellijn. Frankie T zat met zijn handen nog bij een ongenadig hard schot van een Irene speler maar toch zag hij het netje nog bollen. De 2-1 was feit.

Hierdoor raakte de derde Manschaft een beetje de grip op de wedstrijd kwijt. We gingen achter de feiten aanlopen. Met onze kleine rooie duivel voorop. Telkens twintig meter te laat. Maar vanuit het niks was het Rabo Rudy die na een rush van 75meter de bal langs de doelbeschermer van Irene kon schieten. De twee -twee.

De vechtlust kwam weer terug, het Derde ging weer beter spelen. Aanval na aanval werd gepareerd door Irene. Maar Mini kon na een vernuftig balletje van Rudy ongenadig hardt in de lange hoek het netje laten bollen.

Nog geen dertig seconde ging het fluitsignaal, het was rust.

Pietje besloot het derde nog een peptalk te geven. Aansluiting bij de top enzovoort, niks werd geschroomd om de derde manschaft te stimuleren voor de drie punten.

Grashoek begon sterk aan de tweede helft en kreeg een aantal kansen maar kon deze niet verzilveren.

Ook Slipper kon geen verschil brengen. Wexie was nog vergeten de baksteen uit slippers schoenen te halen, deze kwam dus geen meter vooruit. Zwarte Piet speelde wel een goeie pot en gaf de tegenstander vaak de roe.

Toch was het door een foutje van Kotsie T dat Irene de 3-3 kon maken. Dit gaf hun moed en kracht. Ze gingen op jacht naar de 4-3. Dit liet ook niet lang op zich wachten toen Wexie wederom een pracht assist gaf op een speler van Irene. Deze speler had goed door dat Frankie T teveel van Wielie had overgenomen en kreeg het weer voor elkaar om Frankie T snotverdomme te laten roepen. De vier drie was een feit.

Beide kampen waren op en er gebeurde ook niks meer spectaculairs.

Na zo'n tien minuten ging het laatste fluitsignaal.

Nul punten voor Grashoek 3. Fout geheel bij hun eigen.

Groeten tiepmiep.