Eerste nederlaag JO19

Venlosche Boys JO19-3

ST Koningslust/Grashoek JO19-1

6 oktober 2018 15:00

Vandaag stond de eerste belangrijke ontmoeting met de leeftijdsgenoten van de Venlosche Boys JO19-3 op het programma. Beide teams hadden de eerste twee wedstrijden in de competitie enigszins eenvoudig gewonnen waardoor er gesproken kon worden over een “topper”. Bij aankomst wordt duidelijk dat de wedstrijd gespeeld moet worden op een kunstgras mat die uiteindelijk voor de thuisploeg een voordeel zal zijn.

Bij de aftrap werd eigenlijk al meteen duidelijk dat de thuisploeg harder wilde werken om de overwinning over de streep te trekken. Dit leverde echter nog niet veel uitgespeelde kansen op. De eerste kans voor Koningslust viel pas laat in de eerste helft te noteren, een afstandsschot van Job, na een mooie  combinatie met Vinnie, was helaas geen gevaar voor de doelman van de Venlosche Boys. Een paar minuten later was het raak aan de overkant, een corner van de thuisploeg werd op doel gekopt en kon net niet voor de lijn gekeerd worden 1-0. Twee minuten later was het weer raak na miscommunicatie in de verdediging kon de spits van de thuisploeg de keeper omspelen en rustig de 2-0 binnen tikken. Slecht moment om 2-0 achter te komen zo net voor de rust..

In de rust krijgen de spelers (terecht) een donderspeech, van de erg ontevreden trainer, in de hoop dat de wedstrijd in de tweede helft nog gekanteld kan worden. Er werd te weinig gevoetbald en te weinig gecreëerd in de eerste helft.

Na de rust wordt er iets meer gevoetbald maar daar is ook alles mee gezegd. Er zijn een paar kleine kansjes maar verder dan dit weten we niet te komen. Een paar afstandsschoten en een vrije trap van Bart die rakelings langs gaat, maar tot een uitgespeelde kans kwam het deze middag niet. Eindstand 2-0.

Volgende week zaterdag zal het beter moeten tegen ST Panningen/Egchel JO19-2, om de drie punten in Koningslust te houden.