De eerste derby!

13 oktober 2013 10:45

Piet Houben

Beste lezer,

Voor onze eerste thuiswedstrijd en ook gelijk de eerste derby van het jaar mochten wij Koningslust 3 ontvangen.

Zoals u van ons gewoon bent waren we uiteraard niet compleet. Strikkie moesten we weer missen, Robert Kruisingberg vond het bier en de familie belangrijker dan de derby. En onze vaste rots achterin Sprietser voelde zich deze week een beetje oud en koos ervoor om maar eens een potje bij de veteranen mee te ballen. Wielie de keeper is 'nogsteeds'  het genieten van de zon in Frankrijk. Maarten mocht Wielie vervangen, deze week zonder hengel vertelde hij ons.

Maar zoals u weet beste lezer is dit voor ons geen verassing en waren wij als leeuwen gemotiveerd om onze prooi Koningslust te verslinden.

Maar goed dat u de warming up niet gezien heeft, Tommie T vond zijn handen maar koud en deed grote moeite om deze op te warmen in zijn trainingsjas, Jappie besloot om creatief kastelen te gaan bouwen op het trainingsveld. Geen al te beste voorbereiding?

Mollie had er genoeg van en besloot zijn sprintje in te zetten naar het kleedlokaal. Hier kregen we van onze keiharde gevreesde leider Pietje nog een speech, deze duurde maar 10 minute. Hier werden we wel warm van!

We gingen dan ook weer als gretige leeuwen het veld op, gevolgd door enkele stugge oliefanten.

Het begin van de wedstrijd was echt een bliksem start van de Grashoek, de jongens gingen deraan wie verkens Willem. Ze vochten voor elke bal en misschien nog wel belangrijker voor elkaar. Het offensief van Grashoek worp zijn vruchten af, al snel kwamen ze op voorsprong door een snoeiharde voorzet van Lange Leon die werd benut door mini die half over de bal struikelde, een wonder voor hem een bal in het netje!

Niet veel later besloot onze kleine creatieve rooie duivel een duel aan te gaan met hetgeen wat mini word genoemd, dit was een foute keuze, hij werd snoeihard omver gelopen door de kromme boomstammen van mini. Hierdoor moest deze beste creatieveling het veld verlaten. Sprenkel mocht hem vervangen.

Wax stond te trappelen om erin te komen, deze werd ook snel gewisseld voor Rob S.
Een hele versterking zou u denken, toch kregen onze gasten de overhand, ze kwamen vaker voor de goal en kregen zelfs enkele kansjes. Deze werden goed geparreerd door onze keeper Maarten die alsnog gelijk had om geen hengel mee te nemen.

Na een gruwelijk hard schot van Frankie T die op katachtige wijze door de keeper geparreerd werd kon Guusje hem erin tikken.

Het fluitsignaal volgde al snel. Het was rust.

Samson wou zoals gewoonlijk weer zijn rookpook oplichten, maar dit werd hem ernstig afgeraden door de technische staf. Met die advies hield hij geen rekening en besloot toch maar even te gaan roken, dit met de nodige gevolgen.

De tweede helft begon Grashoek weer vrij goed, maar dit duurde niet erg lang. Koningslust rook bloed. En de eerste wond werd dan ook snel toegebracht door eene echte Wielie van Maarten die benut werd door een speler van Koningslust.

Grashoek werd steeds verder met de rug tegen de muur gedrukt, wat ook al snel resulteerde in de gelijkmaker van Koningslust.

De technische staf besloot Rudy maar eens te wisselen, deze was een beetje in de war met de venloop, waardoor hij standvast buitenspel liep. Deze werd gewisseld voor onze kastelenarchitect Jaapie.

Guusje H was door dit alles evengoed nog gebrand om te scoren, om de winnende goal te maken. Hier kreeg hij ook meerdere kansen voor. Welgeteld zevenendertig! Allemaal alleen voor de keeper, maar toch wist hij deze niet te benutten. Men zou denken dat hij in de leer is bij Mini.

Pietje kreeg een goddelijke ingeving om in de 86ste minuut nog een publieswissel te doen. Deze werd opgeeist door Samson die hierdoor nogsteeds geen volle 90 minute heeft gebalt.

Het fluitsignaal volgde al snel, we haasten ons naar de kantine want hier stond scherpe Nel al op ons te wachten. De derde helft begint!

Tot zo ver mijn verslag.

Groetjes Tiepmiep.

Alles Heej is Grashook Dreej