Een slecht begin, is meer dan het halve werk!

Grashoek JO11-1

Koningslust E1

Assist: Coen Gommans
... (corner)
Luuk Vanlier (intikker)
Luc van Oijen (intikker)
Assist: Coen Gommans
Coen Gommans (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 402

5 oktober 2013 10:30

Stanley Cuijpers

Met een heerlijk temperatuurtje op de termometer stond van daag de Derby tegen Koningslust E1 op het programma. Een tegenstander waar we in 12 minuten bekeren al met 5-2 van hadden gewonnen. Hun kracht, een zeer talentvolle speler, en prima keeper, waren bij ons bekent.  Net als vorige week in Helden was de opdracht simpel. "Zelf het spel maken". Na het beginsignaal van scheidsrechter Cuijpers was hier echter zeer weinig van te zien. Het veld werd alleen in het midden belopen. Spelers gingen voor eigen kansen, en vergaten het spel te controleren. Daardoor deed Koningslust gewoon mee in de wedstrijd. Met de rust was het ondanks het mindere spel toch nog 2-0, niets aan de hand dus. Toch werd er voor de tweede helft een ander spel gevraagd. Onder toeziend oog van "de chickies" langs de lijn moest het heel anders gaan worden. En dat werd het. Vanaf de eerste minuut in de tweede helft stond er een hele andere E1 op het veld. Vol inzet, met verzorgd spel volgde de kansen zich snel op. Ook de score liep snel en doeltreffend op. Jelle scoorde een onvervalste hattrick in 4 minuten tijd. Daarvoor had Ruud zijn tweede goal van de dag gemaakt. Luc van Oijen wist zijn aantal doelpunten ook op 3 stuks te brengen, terwijl Luuk Vanlier en Coen Gommans ook nog scoorde. Jammer genoeg voor Joris, hem lukte het maar niet om de bal in het netje te krijgen. Het ene na het ander schot werd schitterend gered door de keeper van Koningslust! Maar hij had wel het publiek op zijn hand. Koningslust pikte in het doelpuntenfestijn ook nog een goaltje mee, uit een goed genomen corner.

Het hel team heeft er in de tweede helft kei hard voor gewerkt, en kreeg na de wedstrijd dan ook alle lof en een verdiende beloning. Een slecht begin, dus meer dan het halve werk!

Volgende week neemt de E1 deel aan het straatvoetbal bij RKMSV Meijel, 26 oktober spelen we weer voor de competitie uit tegen Panningen E3.