Bieslo JO11-1 tegen Grashoek JO11-1

... (schot)
... (schot)
... (solo)
Jesse van Bree (scrimmage)
... (solo)

8 december 2018 9:30

Na de winst van vorige week op het, net als Grashoek, nog ongeslagen EMS waren we officieus al kampioen. Met nog 1 wedstrijd te gaan stonden we immers 3 punten voor op zowel EMS als de tegenstander van vandaag, Bieslo. In theorie kon zowel EMS als Bieslo dus ook nog eerste worden maar dan moest Bieslo wel van ons winnen.

Het had de avond ervoor al veel geregend, zoveel zelfs dat de training op vrijdag niet door ging. De wedstrijd op zaterdag in Beesel ging echter gewoon door. Binnen no-time stond Grashoek met 1-0 achter. Maar zoals zovaak dit seizoen werd dit omgebogen in een voorsprong, 3-2. We hadden de eerste helft de sterke wind tegen waardoor de tegenstander steeds vaker op onze helft aanwezig was. Met enig geluk werd de rust met een gelijke stand van 3-3 gehaald.

Met de wind in de rug ging het in de tweede helft een stuk makkelijker. Na de 4-3 en de 5-3 hadden we de wedstrijd onder controle. Ook de gevaarlijke aanvoerder van de tegenpartij kon geen verschil meer maken. Bij de 6-3 was de wedstrijd gelopen en kwamen de ballonnen, spandoek en overig meegenomen attributen tevoorschijn bij de supporters. Dat op het einde nog de 6-4 viel maakte niemand meer wat uit. Grashoek JO11-1 is ongeslagen kampioen geworden!

Na de wedstrijd werd in de kantine van Bieslo het kampioenenlied opgezet voor onze spelers en de leiders. Na het gezang en gejuich gingen we nog niet naar huis maar naar de kantine op Sportpark de Peelrand voor een afterparty. Nadat de frietjes op waren was het toch echt afgelopen en zit de herfstcompetitie er op.

Spelers en leiders van harte proficiat met het behaalde kampioenschap en totziens op de receptie op 4 januari 2019.