St Panningen/Egchel JO11-2 tegen Grashoek JO11-1

Niek Smeets (intikker)
Luuk Gloudemans (scrimmage)

22 september 2018 10:30

Na twee opwarmwedstrijden voor de beker, waarin 1 keer gelijk werd gespeeld en 1 keer dik gewonnen met 14-0 (waardoor we ook een ronde verder zijn in de beker, omdat Liessel "maar met 14-1 had gewonnen"  !!!), staat vandaag de eerste competitiewedstrijd op het programma. Dit is een echte test voor het team en de trainers om te kijken of de oefeningen in de praktijk kunnen worden gebracht.

Na een rustig begin komen we op een 1-0 voorsprong. Er lijkt niets aan de hand en we controleren de wedstrijd. Na de eerste overlegpauze lijkt de tegenstander wakker te zijn en staan we binnen 2 minuten met 2-1 achter. Gelukkig blijven we er voor vechten en gaan met een 2-2 stand rusten.

In de tweede helft wordt het vrij snel 3-2 voor Panningen/Egchel. Aangemoedigd door het dynamische duo langs de lijn doen onze spelers er nog een schepje bovenop. Vanaf dat moment zien we de tegenstander niet meer terug en lopen uit naar een 5-3 voorsprong. Na de tweede korte pauze krijgen we nog een handvol goede kansen maar er wordt niet meer gescoord. De eerste punten van het seizoen zijn binnen. Gezien de vele kansen in het laatste kwart van de wedstrijd lijkt het met de conditie van de spelers wel goed te zitten.

Volgende week spelen we thuis in een hopelijk uitverkocht stadion.